Gå til innhold

lys graffiti hvordan ? hva bør jeg stille inn på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en del tips i den artikkelen du linker til. Anbefaler at du begynner med å prøve ut de.

Hvis du ikke har så mye peiling på lukkertider, blender osv, så bør du titte litt på denne tråden og denne tråden først.

Lykke til,

Tom

PS. Denne tråden passer muligens bedre ett annet sted enn i utfordringene.

Tusen takk for svar;)

ja jeg har lest nrkbeta artikkelen , men det er iso, blender og lukker tid jeg er usikker på ,( hva heter blenderåpning og lukkertid på kameraet? (engelsk navn? forkortelser?)

Endret av wetwilly
Lenke til kommentar
Tusen takk for svar;)

ja jeg har lest nrkbeta artikkelen , men det er iso, blender og lukker tid jeg er usikker på ,( hva heter blenderåpning og lukkertid på kameraet? (engelsk navn? forkortelser?)

lukkertid = shutter speed

blender = aperture

Når du velger M på det store hjulet på toppen , så justerer du lukkertiden med et av justeringshjulene og blenderen med det andre. Hvilke vet jeg ikke, da jeg ikke har Nikon.

Tom

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar;)

På D90 må du justere på det hjulet som er nærmest deg, altså det du styrer med tommelen, for å justere lukkertiden. For å justere blenderen bruker du det andre hjulet.

For at du skal kunne skrive med lyset burde du ha lukkertid på rundt 15 sekunder eller mer. 15 sekunder vises som 15'' på displayet. ISO kan du godt ha på 200 for å ikke få så mye støy.

Prøv deg gjerne litt fram. Husk å skru kommandohjulet til M.

Jeg er elendig på å forklare, men håper du fikk noe ut av dette.

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar;)

På D90 må du justere på det hjulet som er nærmest deg, altså det du styrer med tommelen, for å justere lukkertiden. For å justere blenderen bruker du det andre hjulet.

For at du skal kunne skrive med lyset burde du ha lukkertid på rundt 15 sekunder eller mer. 15 sekunder vises som 15'' på displayet. ISO kan du godt ha på 200 for å ikke få så mye støy.

Prøv deg gjerne litt fram. Husk å skru kommandohjulet til M.

Jeg er elendig på å forklare, men håper du fikk noe ut av dette.

Tusen takk for svar;) dette hjalp kjempe mye;)

mvh wetwilly

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...