Gå til innhold

Ønsker hurtig hjelp til valg mellom to HP pc`r

Anbefalte innlegg

Er det noen vennlige sjeler som kan hjelpe oss å velge mellom to pc`r her

Dette er en erstatningsvare på en pc som for halvannet år siden kostet ti tusen.

Pc`n skal brukes til krevende spill og til vanlige oppgaver som word, excel, bildebahandling etc. Men altså, må duge til krevende moderne spill.

Disse to er de aktuelle, hvilken skal vi velge?

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...oductTabcontent

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...oductTabcontent

Tusen takk for forhåpentlig rask hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror at jeg hadde valgt den til 7495 da den ser ut til å ha større minnehastighet samt DDR3 og raskere hardisk, dog med mindre kapasitet. Ikke store forskjeller jeg kan se mellom dem, jeg er ganske fersk innen hardware så rett meg om jeg tar feil.

Du har helt rett, det samme har jeg hørt fra andre som vet en del ;)

Det er problemet også, hvem av disse vi da skal velge, hva som er best med litt kjappere cpu enn størrelse disk liksom

Må bestemme meg innen i morgen tidlig ser du, derfor litt stresset :)

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde gått for den første maskinen. Grunnet minnet er kjappere, det er led teknologi (strømssparende) og det er windows 7 og IKKE vista. Vista er en flopp. Angående harddisk så er den sikkert fullt mulig å bytte ut om det skulle være ønskelig. Ellers så får mange greie WD passport disker til en grei penge om dagen.

Lenke til kommentar
Tror jeg hadde gått for den første maskinen. Grunnet minnet er kjappere, det er led teknologi (strømssparende) og det er windows 7 og IKKE vista. Vista er en flopp. Angående harddisk så er den sikkert fullt mulig å bytte ut om det skulle være ønskelig. Ellers så får mange greie WD passport disker til en grei penge om dagen.

Tusen takk for svar :)

Ang Vista så er det vel enkelt å ordne, oppgradering gratis eller svært rimelig siden maskinen er kjøpt etter juni 09. Så den er jo bare å bytte om til Win 7 med en gang før bruk.

Det andre skal jeg ta med i minnet :D

Lenke til kommentar

da pleier det vel forsåvidt å være gratis tror jeg. Men er fortsatt ikke i tvil om hva jeg selv ville ha valgt. kjappere ram og cpu går over harddisk uansett. så sant den andre maskinen ikke hadde kommet med ssd disk selvfølgelig. da hadde valget blitt noe verre.

Lenke til kommentar
da pleier det vel forsåvidt å være gratis tror jeg. Men er fortsatt ikke i tvil om hva jeg selv ville ha valgt. kjappere ram og cpu går over harddisk uansett. så sant den andre maskinen ikke hadde kommet med ssd disk selvfølgelig. da hadde valget blitt noe verre.

Flott med slik hjelp :) Men du, hva er WD Passport disker? Og hva er ssd disk? :)

Lenke til kommentar

Flott med slik hjelp :) Men du, hva er WD Passport disker? Og hva er ssd disk? :)

WD passport er type små eksterne disker ferdig i kabinett med kun usb tilkobling. De er på størrelse med en litt stor mobil. SSD disker er en ny type disk med høy lese og skrive hastighet. Det er heller ingen bevegelige deler i en ssd i motsetning til en gammal spinne disk. Pris per mb er mye høyere enn hva gamle disker er, men er du intr i en disk som gjør oppstart av os og programmer kjappere er ssd absolutt å anbefale. kommer i masse forskjellige varianter og priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...