Noxious Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg har hørt at LCD skjermer er tregere enn CRT skjermer, og derfor er LCD skjermer uengnet til spilling. Men jeg har også hørt i ettertid at de nyeste LCD skjermene kan måle seg med CRT skjermer, stemmer dette? Er det noen som kan henvise meg til en test av LCD skjermer? IMO er LCD skjermer helt klart det beste alternativet om de fungerer perfekt til spilling... :smile: Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Vel...det som menes er det at pixel responsen i en del lcd skjermer gjør at bilde på skjermen "henger" i raske 3d spill. En lcd skjerm gir beste 2d bilder, men om du kjøper en god og dyr lcd skjerm ser du ingen forskjell på crt og lcd Har du lite penger (3-5000 kr) du skal bruke p åskjerm vilel det vært best med en crt men om du er villig til å gi en 8-9000 kr får du en god lcd skjerm Det gode med en lcd er det at du har ikke HZ oppfriskningen så du får et liksom "stabilt" bilde som ikke kan gi hodepine osv som en crt skjerm kan gi...også er lcd liten tynn og bruekr mindre plass....... Alt i alt er de topp til deg.... :wink: Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 Det er litt i det dyreste laget, men på en annen side så er det jo egentlig en god invistering med tanke på at en skjerm holder i noen år... Men det blir det nok CRT i første omgang... :wink: Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Helt enig jeg satt på en 19" crt skjerm i et par år og den funket helt supert..... :wink: Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 (...)Har du lite penger (3-5000 kr) du skal bruke p åskjerm vilel det vært best med en crt men om du er villig til å gi en 8-9000 kr får du en god lcd skjerm(...) Nja, for 5000 får du mange ålreite lcd'er. Stadig flere leverer med 16 ms responstid nå i den prisklassen, og jeg klarer meg fint med det i krevende fps-spill. Så har du er budsjett som tillater skjermkjøp i 5000-kronersklassen synes jeg fint at du kan gå for en lcd. Klart, er du helt nazi på bildekvalitetet i spill vil du jo få flotte crt-gamingskjermer til den prisen, det avhenger egentlig av om du er villig til å gjøre et kompromiss. Og som slabbedasken sa, legger du på budsjettet og investerer 8-9000 så har du en veeeldig bra lcd. Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 anbefaler følgende artikkel for litt interessant lesing: http://www.dansdata.com/gz021.htm Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Min lcd ksjerm kostet nesten 14000 kr, men angrer ikke et sekund.....denne er har MYE bedre bilde enn min 19" crt skjerm....men så er heller ikke dette skjermen som alle har mulighet til å kjøpe, men ja gode lcd skjermer blir bare billigere og billigere nå framover :wink: Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 for mitt bruk så er eg avhengig av størst mogleg bilete og høgast mogleg oppløsning med minst 85hz då kan eg bare ha crt skjermer Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 for mitt bruk så er eg avhengig av størst mogleg bilete og høgast mogleg oppløsning med minst 85hz då kan eg bare ha crt skjermer Nei, det finnes STORE lcd'er med svært lav responstid på markedet. Forresten, hvilken relevans hadde dette for tråden som sådan? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 for mitt bruk så er eg avhengig av størst mogleg bilete og høgast mogleg oppløsning med minst 85hz då kan eg bare ha crt skjermer min lcd kjører dønn stabilt på 120 Hz men med crt skjerm ville jeg ikke gått under 100hz. Hadde selv 85 hz på min 19" og det var litt slitsomt å sitte foran den til tider :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå