hans A Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Noen som har prøvd å bruke w98 eller w2k disken ved oppgradering til Win7? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Noen som har prøvd å bruke w98 eller w2k disken ved oppgradering til Win7? Det går nok ikke. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Hva mener du med "bruke disken"? Tenker du på oppgradering slik det var før i tiden, hvor man måtte sette inn en eldre Windows CD under installasjonen? Det trenger du ikke å tenke på, det har Microsoft sluttet med. Hvis du skal kjøpe Win7 så bør du velge oppgraderings versjonen. Det er bare en enkel prosedyre som skal til for å validere den. Å oppgradere installasjonen av en eldre Windows til Win7 er noe helt annet. Det kan bare gjøres fra Vista, ikke fra eldre versjoner. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Sliter du med å få aktivert etter en oppgradering på en pc med Win98/2000 etc, så kan du følge dette: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Ellers kan du som Hårek skriver ikke ta en "in place upgrade" altså oppgradere å beholde filer og programmer fra andre Windows versjoner enn Vista. Men ikke noe problem å kjøpe en oppgraderingsplate og bruke metoden i bloggen over, uansett hva du har på pcen fra før av. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Saken er vel at jeg ønsker å bruke både Xp og Win7 på samme maskin. (på 2 disker) Men jeg er usikker å om man kan bruke Xp'en hvis jeg oppgraderer fra den. Så jeg tenkte jeg kunne bruke en eldre variant av microsoft sine op.sys. Microsoft sier jo at det går greit å oppgradere fra Win Xp til Win7, men nevner ikke noe om w98 eller w2k. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hvorfor kjøpe oppgraderingsversjon når vanlig OEM koster det samme? Lenke til kommentar
hans A Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Hvorfor kjøpe oppgraderingsversjon når vanlig OEM koster det samme? Fordelen med oppgraderingsversionen er at man kan oppgradere maskinen uten å måtte kjøpe ny windows lisens. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Microsoft sier jo at det går greit å oppgradere fra Win Xp til Win7,men nevner ikke noe om w98 eller w2k. Fordi du i følge lisens betingelsene til MS ikke kan oppgradere fra annet enn XP og Vista. Har du eldre må du i teorien kjøpe OEM eller fullversjonen av Windows 7. Men teori og praksis er to forskjellige ting. Så når du oppgraderer pcen din fra XP, så kan du formatere disken før du oppgraderer, så er du 100% sikker på at den ikke tuller noe med XP lisensen din. Så legger du inn XP og aktiverer den etterpå. Tror du skaper mer problemer enn du trenger ved å prøve å oppgradere fra en eldre Windows versjon. Lenke til kommentar
sinzim Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Høres kanskje helt på jordet ut, men siden de to windows versjonene ikke har kompatiable bootloaderere (mener jeg) er det kanskje best å la de ha originalbootloaderne på sine respektive disker og la GRUB bytte mellom dem. Virker kanskje litt far fetched, men tror det hadde funka fjell Endret 23. desember 2009 av akataka Lenke til kommentar
karakas Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hvorfor kjøpe oppgraderingsversjon når vanlig OEM koster det samme? Fordelen med oppgraderingsversionen er at man kan oppgradere maskinen uten å måtte kjøpe ny windows lisens. Man trenger ikke kjøpe ny windows-lisens om man har OEM heller man kan fint aktivere en OEM-versjon på flere maskiner (sålenge man bare har den installert på ei maskin om gangen). Ikke helt bra iforhold til lisensavtalen, men det er heller ikke "hacken" man bruker med oppgraderings-lisensen. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Ligger oem i nøkkelen eller er det forskjellig innhold på oem og oppgraderings DVD'en? Har en oem lisens jeg ennå ikke har aktivert og der kan man velge mellom en clean install elller oppgradering. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at det i utgangspunktet er samme innhold på platene, men at de også har ei fil som "begrenser bruksområdet" til platene, altså at denne fila styrer om det blir en OEM, retail eller upgrade installasjon. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Høres kanskje helt på jordet ut, men siden de to windows versjonene ikke har kompatiable bootloaderere (mener jeg) er det kanskje best å la de ha originalbootloaderne på sine respektive disker og la GRUB bytte mellom dem. Virker kanskje litt far fetched, men tror det hadde funka fjell Idiotiske Windows-installereren lar deg ikke velge hvor bootloaderen skal ligge. I mitt tilfelle la jeg inn XP først og deretter 7, og bootloaderen til 7 ble lagt på XP-partisjonen. Dermed kan jeg ikke chainloade 7-partisjonen med GRUB, men må chainloade XP-partisjonen og deretter velge mellom 7 og XP i Microsoft sin meny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå