Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC finner ikke harddisk

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med LapTopen min.

Hver gang jeg starter den opp får jeg bluescreen. Dette skjedde etter at jeg skulle bytte arbeidsgruppe på PCn.

Jeg prøver å rette opp i dette ved å innstallere XP på nytt. Men litt ut i installasjonen får jeg beskjed om at PCn ikke finner harddisken, så jeg får derfor ikke innstallert.

Er det noen måte å ordne opp i dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er to løsninger på problemer ditt:

1. finn sata drivere til harddisken din, denne kan du slipstreame på en xp plate eller du kan lage en floppy med riktige filer og trykk F6 under install av xp slik du får lagt til drivere.

2. Gå inn i bios og sett harddisken i IDE modus.

Lenke til kommentar
det er to løsninger på problemer ditt:

1. finn sata drivere til harddisken din, denne kan du slipstreame på en xp plate eller du kan lage en floppy med riktige filer og trykk F6 under install av xp slik du får lagt til drivere.

2. Gå inn i bios og sett harddisken i IDE modus.

På det første forslaget ditt så vet jeg ikke helt hvordan man går frem når man skal slipstreame/lage floppy.

Jeg lette i BIOS etter IDE modus, men fant ikke det alternativet. Interfacet i BIOSen jeg har ser litt anderledes ut enn det vanlige.

Jeg tror du er nødt til å være litt mer spesifikk med meg, dessverre:P Er ikke akkurat no reser i PC verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...