ilpostino Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
pegro12 Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Det blir en god rigg, det første du skal gjøre er å klokke cpu'en til ca 3,2 ghz, og for morro skyld skal du klokke med bios og ikke amd overdrive, sett på auto clock calibratint i bios, så kan det hende at AMD gir deg en liten julegave , at de har gitt deg en AMD ph II 955 i stede for en ph II 720. Håper du var en av de som fikk deg radeon 5850, de var fri nå. Hehe, jeg var faktisk en av de, har fått leveransebekreftelse på mailen. Takk for tipset, mhm tror du jeg må fylle opp med ekstra vifter eller bytte ut den originale CPU vifta før jeg klokker den? Lenke til kommentar
tainez Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Det blir en god rigg, det første du skal gjøre er å klokke cpu'en til ca 3,2 ghz, og for morro skyld skal du klokke med bios og ikke amd overdrive, sett på auto clock calibratint i bios, så kan det hende at AMD gir deg en liten julegave , at de har gitt deg en AMD ph II 955 i stede for en ph II 720. Håper du var en av de som fikk deg radeon 5850, de var fri nå. Hehe, jeg var faktisk en av de, har fått leveransebekreftelse på mailen. Takk for tipset, mhm tror du jeg må fylle opp med ekstra vifter eller bytte ut den originale CPU vifta før jeg klokker den? Bør ikke må . jeg kjøpte ny prossesor AMD 965 og den følte med en helt annen vifte enn for 2 år siden, denne er vell nesten 10 grader forskjell. men jeg har jo nå en v8 som kjøler nesten dobbelt .. * Edit jeg fikk ikke brukt CPU'en den var defekt fra KOMPLETT! Har Black edition, men jeg brukte den vifta som var med i den cpu'en og den kjøler mye bedre enn standar vifta til AMD 64 5600+ Endret 24. desember 2009 av tainez Lenke til kommentar
Osse Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 @tainez kommer litt ann på hvilken 965 du har 125 eller 140w. @pegro12 Du trenger ikke bedre kjøløsning for en moderat overklokking til 3,2 ghz, dette skal gå uten å øke volt. Det er slik at når phenom passerer 3-3,2 så gir de like god og bedre ytelse med 58xx korta som både i5 og i7, phii720 er egentlig en 4 kjerne med en deaktivert kjerne, dette kan være fordi den er defekt eller ikke tåler så høy klokking som de andre 3. Her er det ingen risko med og aktiver ACC i bios og se om det er en funksjonabel kjerne som er deaktivert. Normalt sett klokker 720 til 3,7-3,8, men for slike frekvenser trenger du bedre kjøler. Og ser også at de fleste som har greid å aktivere den 4 kjerna sjelden kommer over 3,4-3,6 ghz. Dette vil alikevel yte bedre en 3 kjerner på 3,6 ghz, har du litt flaks så får du deaktivert den fjerde og kan kjøre alle på rundt 3,2 ghz uten voltøkning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå