Gå til innhold

Kjøp av spill på steam, kan en ha spillet kun på en pc?

Anbefalte innlegg

Hei!

Altså, som overskriften viser til - går det an og kjøpe et spill på steam men samtidig bruke det på flere maskiner? Hvis en da selvfølgelig logger på en annen maskin med samme steam konto. Med det mener jeg, om det går an og kjøpe og laste ned et spill via steam, men samtidig laste det og innstallere på en annen pc uten å måtte betale for det på nytt igjen.

Grunnen til at jeg spør er at jeg vurderer å kjøpe CoD 6 på steam. Men så er greien at pcen jeg har nå skal jeg ha frem til september neste år, hvor jeg skal skifte ut maskin. Hadde vært litt kjipt å måtte betale på nytt hvis jeg kjøper det i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steamkonto er som mailkontoen din. Kan åpnes fra alle PCer. Du kan derimot bare spille fra en av dem om gangen.

Om du spiller counter-strike eller COD 6 på en PC, vil du automatisk bli logget ut av steam og spillet (gitt at du spiller på nett), dersom du logger på fra en annen maskin tilkoblet internett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Steamkonto er som mailkontoen din. Kan åpnes fra alle PCer. Du kan derimot bare spille fra en av dem om gangen.

Om du spiller counter-strike eller COD 6 på en PC, vil du automatisk bli logget ut av steam og spillet (gitt at du spiller på nett), dersom du logger på fra en annen maskin tilkoblet internett.

men hvis du ikke spiller på nett, kan man spille det samme spillet på flere pc'er da?

Lenke til kommentar

I trådstarters tilfelle er det bare snakk om å bytte til en ny PC senere. Alle spillene du har kjøpt i Steam ligger i "My Games", og "My Games" ligger sentralt på steam servern knyttet til kontoen din. Så du kan laste dem ned pånytt hvis de ikke er installert. Bare klikker på de og "Install"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...