Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Valg av historiskperson fra 1750 - frem til i dag. Noen forslag?

Mr.Anki

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal skrive en oppgave om en historiskperson som har levd mellom tidsperioden 1750 - til i dag. Og lurer på om noen har forslag til noen historiskepersoner jeg kan velge mellom?

Personen må ha satt spor etter seg slik at han betegnes som viktig historisk sett.

Håper noen kan komme med noen gode forslag! :)

Mvh

Mr.Anki

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Horatio Nelson, må jo være en fantastisk kjekk person å skrive om, da kan du dra med slaget ved Trafalgar. Ett fantastisk sjøslag mellom en britisk sjøflåte og en spansk-fransk sjøflåte i 1805. Franskmennene(og spanjolene), mistet 22 skip, 4408 menn og hadde i tillegg 2545 sårede. Og her kommer det fantastiske: Britene på sin side mistet INGEN skip, 449 menn og hadde 1241 sårede.

Britene var tallmessig underlegne når det gjaldt skip, de begynte med 27 linjeskip (og sluttet med 27), mens den spansk-franske flåten hadde 33 (15 linjeskip) skip til å begynne med.

Burde forresten sjekk ut boka: "De største slagene". Masse interessant informasjon der.

Lenke til kommentar

Halie Selassi er jo en person som de fleste ikke vet så mye om, og du vil nok være alene om å skrive om han i så fall. Han var en meget interesant person, som har satt spor etter seg, både i Etiopia og i dagens kultur, spessielt innen for rastafari og den type kultur.

ellers kan jeg nevne:

Winston Churchill

Lenin

Stalin

Pol Pot

Che Guevara

Fidel Castro

Theodore Roosevelt

Thomas Jefferson

Charles Darwin

Woodrow Wilson

Gandhi

etc

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...