ExEc Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Har en XP1700+, og den kjører jeg med en Taisol Vifte CGK 760 vifte, som jeg ikke har gjort noe med. Nå ligger Idle temp. på rundt 50 grader, og jeg synes dette er noe høyt. Så jeg tenkte jeg skulle bestille en shim til prosessoren, og en tube med AS3. Hvor mye tror dere jeg kunne "tjent" på dette? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Glem shim! Ingenting å tjene på dette, annet enn beskyttelse av prosessoren under montering av kjøleribbe. Kjøleribba di har så gode fester at de flytter seg ikke etter montering. Ved å påføre AS vil det bli noen grader kaldere. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 HVor mye du tjener? Jeg tror du vil tjene endel! Har selv AS2, på min XP1700+, og idle tempen ligger på ca 32-33 grader! Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Den thermal paden til taisol er ikke så verst, men den trenger litt "burn in" før den smelter og får skikkelig kontakt (litt over 50C). Etter det tjener man maks 2-3 grader på Artic Silver. Har du ikke ambisjoner om å overklokke vil jeg si det er 70,- ut av vinduet. Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 jeg har selv AS2 og coppershim sammen med min Taisol. Må si at jeg er j....g fornøyd med denne løysninga. Shimmen er egentlig genial, synes nå jeg. Du skal være skikkelig uheldig dersom du klarer å knuse cpu-core med shim. Go for both! - Ørjan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå