sentrumsgris Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Dette firmaet forlanger forhandsbetaling av varene. Dyre varer som ikkje finst på lager, 30-60 dager+ frakttid som dei skriv. Har selt godt i det siste. Tippar kundane har forhandsbetalet 4-600000 kr inn i denne pyramiden. Qxl sin betalingsgaranti gjeld berre 1300 kr og 2 veker etter avslutta handel. Ingen vil få att pengane sine når Alcainport sler seg konk. Synest det er useriøst av Qxl å sleppe til selgarar med sånne urimelege betingelsar. No siste tida er solgt 30 TV , fotoapperat, boblebad ipod PC , alt med land leveringstid. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Konkurrerende selger på QXL eller? Lenke til kommentar
sentrumsgris Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Konkurrerende selger på QXL eller? Neida, var så dum eg bestilte ipod i julegave der, i så fall haddde den komt i begynnelsen av februar. Tenker berre på dei tullingane som betalar og finn seg i så lang forskuddsbetaling berre for å få billige varer. Såg ein som hadde betalt 18 september som nettopp hadde fått TVn sin. Dette liknar på ein pyramide, så lenge det er noko å selge, veks den Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Skjønner ikke helt hvorfor det skal være en pyramide. Ok, så det er urimelig lang leveringstid (men det er vel oppgitt i annonsen?), men de gråimporterer sikkert fra et eller annet lugubert sted som gjør at ventetiden er grådig lang. Men QXL er flinke til å ta vare på sine største kunder, nemlig de store superselgerne. De gjør alt for å beholde dem, fordi de tjener rått på disse folka. Firmaene som selger der er gjennomgående ganske tvilsomme firma. Kan nevne blant annet "Yellowpages", som har masse dårlige skussmål om du søker på Google. Men på QXL ser det ut som de negative karakterene forsvinner ganske fort. Og de som ikke blir borte, har vedkommende en "god" forklaring på (det er alltid kundens feil, i følge Yellowpages). I tillegg ødelegger denne selgeren for alle andre, ved å spamme kategorier fulle av egne annonser slik at alle andres enkelte annonser drukner totalt. Det er uansett best å holde seg til de private småselgerne på QXL. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) synest det er litt dårlig av qxl slik systemet er(kanskje litt dobbeltmoral her), får du negative karakterer kan du klage på disse til qxl så om de tror på din side blir den fjernet. må ærlig si jeg har fjernet et par negative karakterer selv men ikke annet enn et par jeg har sett på som veldig misvisende som en dag senere levering enn lovet grunnet treighet i posten så kommentar på karakteren som sier alt har vært dårlig. Endret 23. desember 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Pontius Pilotus Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Handlet selv en BD-spiller fra Alcanimport (AI). Selve auksjonen ble avsluttet 29.09.09. Denne varen skulle da bli sendt 11 dager etter innbetaling. betaling skjer samme dag. 29.09.09. AI kjører et tåpelig system der de ikke tar kontakt med deg, men at all informasjon om betaling og slikt kommer i en automatisk tilsendte mailen. Bare å ha et slikt system gjør at denne selgeren bør betraktes som noe useriøs. 2veis kommuniksjon mellom selger og kjøper er et must på qxl. Vel, 16 dager etter endt auksjon så hadde jeg enda ikke hørt en tøddel fra AI og sendte en mail for oppklaring. Jeg får da dette svaret tilbake dagen etterpå. "Beklager sent svar På grunn av stor pågang etter vår reise som varte over 2 uker så håper vi at alle kan vise litt ekstra tolmodighet. Vi oppfordrer alle til og sende mail istedet for ringe da vi ikke har kapasitet til og besvare alle tlf. Vi jobber så raskt vi kan vi ber alle om og vise litt forståelse og ha tolmodighet med oss. Vi håper at din vare skal utsendes i løpet av uken eller tidlig neste og vi gir deg beskjed med sporingsnr straks det er klart." Jeg viser så forståelse og tolmodighet. Nå finner jeg ikke igjen noen mailer her så helt ordrett kommunikasjon kan jeg ikke gi her, men det går ytterligere noen uker før jeg gir lyd i fra meg igjen. Får da mail om at det har skjedd en feil og at ordren min var oversett på et vis. Får da beskjed om kontonummeret mitt slik at de kan overføre penger tilbake til min konto. Jeg sier takk for tilbudet, men jeg vil ha varen jeg har "vunnet". Visst de ikke kan levere varen så skal de få kontonummer men at jeg da må gi dem negativ karakter som da er i hendold til QXL`s eget regelverk. Da får jeg raskt beskjed om at varen kan leveres og at de håper at dette ikke fører til ondt blod mellom oss (hehe, her måtte jeg flire litt.Eneste jeg er interesert i er gjenstanden jeg har kjøpr hos dem, ikke bli kamerat). Dagen etterpå den 30.10.09 får jeg denne mailen. "Håper du blir fornøyd med din vare og takk for en god handel. 370************ - Posten Norge AS Sendte deg pakken ekspress uten ekstra kostnad! Ønsker deg velkommen igjen en annen gang. Håper det holder til en positiv opplevelse og positiv karakter! Ønsker deg en riktig god dagJ Med vennlig hilsen" 3.11.09 kan jeg gå på posten og hente en pakke som er sendt ut i fra Norek. Så enten har jeg fått spesialbehandling og at de har bestillt den spesielt til meg i fra Norek, eller så er Norek deres mellomledd. Jeg er ikke vanskelig av meg så jeg gir dem positiv karakter, jeg fikk varen, men det tok sin tid. Jeg mottar dog ingen karakter i fra AI, noe som irriterer meg. Hele qxl`s kvalitetsystem er bygget opp med dette karaktersystemet, og en utelatt karakter fra noen kan sees på at antall solgte og kjøpte varer ikke står i stil til antall karakterer. AI fikk dermed mitt beger til å flyte over. Så på bakgrunn av en særdeles tungvint handel og mangelen på karakter i etterhand så svartelister jeg dem fra meg. Jeg vet jeg har vært heldig, hos meg tok det 4 uker med brevveksling for å få gjenstanden, jeg vet andre folk har måttet vente lengre og dog forgjeves. Alcaimport er en "butikk" drevet av en med et barnesinn! Endret 15. januar 2010 av Pontius Pilotus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå