Gå til innhold

Feil levering 2 ganger fra nettbutikk

eikr3

Anbefalte innlegg

Bestilte 13 desember en WD TV Live og WD passport fra nettbutikken Amentio. Nå på fredag fikk jeg pakken i posten, og når jeg åpnet den oppdaget jeg at den bare innholdt WD TV Live. Jeg ringte til Amentio og de beklaget med at det hadde vært en plukkfeil på lageret, men de sa de skulle sende meg en mail med nytt sporingsnr på pakken. Jeg presiserte for personen i telefonen at det var hardisken som uteble fra bestillingen.

Vel i dag mandag morgen ringte jeg tilbake siden jeg ikke hadde fått noe mail fra de, til tross for at de sa det fredag morgen. Da fikk jeg beskjed om at den allerede lå på postkontoret. Jeg løp bort og hentet pakken med en gang, og også denne gangen lå det en WD TV Live i pakken.. Irritert ringte jeg tilbaka til Amentio, hvor personen i telefonen virket oppgitt.. Men løsningen han gav meg var å få den levert til neste mandag, med en returlapp på det jeg fikk i dag.

Denne gangen skyldte de delvis på postens leveringstider nå i julen, noe jeg kan forstå og var forberedt på. Dette var ment som julegave til en, men nå får jeg altså ikke gaven til jul. Noe jeg hadde fått dersom de hadde klart å få alt med i samme bestilling første gangen.

Har jeg noen som helst rettigheter her? Hvorfor skal jeg styre med å sende den i returen når de gjør samme feilen 2 ganger?

Ble litt langt dette, men håper noen kan hjelpe meg!!

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amentio er ein virtuell nettbutikk , dei har ingen eige lager ben baserer seg på å sende betillinga vidare til leverandørene.

Så det kan godt hende at desse to produkta du har bestilt blir levert frå to forskjellige leverandører, og då er det korrekt at varene skulle komme kvar for seg.

Lenke til kommentar
Amentio får vel varene sendt fra lagrene til sine underleverandører, og det kan godt hende at de to tingene du har bestilt blir sendt fra hvert sitt sted. Ergo: To pakker.

Ja det er jeg klar over. Men jeg fikk beskjed om at det var 1 Kolli, altså 1 pakke. Dette spurte jeg de også om når jeg snakket med de på fredagen. Det forklarer jo likevel ikke hvorfor de har sendt samme varen 2 ganger.

Lenke til kommentar
Amentio er ein virtuell nettbutikk , dei har ingen eige lager ben baserer seg på å sende betillinga vidare til leverandørene.

Så det kan godt hende at desse to produkta du har bestilt blir levert frå to forskjellige leverandører, og då er det korrekt at varene skulle komme kvar for seg.

Ja jeg tenkte tanken selv. Men varene i bestillingen stod oppført som 1 kolli, det betyr jo 1 pakke såvidt jeg forstår? og ifølge posten. Og slik jeg forstod kundebehandleren hos Amentio var ikke det tilfelle. Og begge 2 var på lager, så da burde jeg jo i så fall fått 2 sporingsnr?

Lenke til kommentar
Amentio får vel varene sendt fra lagrene til sine underleverandører, og det kan godt hende at de to tingene du har bestilt blir sendt fra hvert sitt sted. Ergo: To pakker.

hmm. mener å huske at amentio nå har eget lager, men muligens de også bruker underleverandører fortsatt.

Lenke til kommentar
Har jeg noen som helst rettigheter her?

Ja, du kan benytte angreretten for eksempel. Men om du snakker om en slags "kompensasjon" for å ha fått tilsendt feil vare to ganger (ut over å få dekket portokostnadene for returen), så er svaret nei. Det kan være enkelte butikker ønsker å blidgjøre deg med en kompensasjon, men du har ingen rett på å få det.

Lenke til kommentar

hmm. mener å huske at amentio nå har eget lager, men muligens de også bruker underleverandører fortsatt.

nei de har ikke eget lager men bestiller du mer enn 1-2ting får de alt levert til seg så sender de samlet til kunden istedenfor ørten pakker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...