livingman Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 hei hallo. jeg tror jeg har fått et virus på pcen.. igår beggynte det og åpne internett explorer vinduer med reklame ( jeg bruker ikke internett explorer jeg bruker firefox.) så jeg går egentlig ut i fra at det er virus har prøvd og scanne med virus programm men finner ingen ting så er det noe jeg kan gjøre manuelt evnt blokkere internett explorer midlertidlig ? takker for alle løsninger Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Dette er nok ikke virus, men adware. Det første du bør gjøre, er å laste ned Malwarebytes Anti-Malware. Oppdater, scan og fjern det den finner. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Dette er nok ikke virus, men adware.Det første du bør gjøre, er å laste ned Malwarebytes Anti-Malware. Oppdater, scan og fjern det den finner. et spørsmål : jeg har alerede eset security instalert ( det er faktisk lovligt kjøpt ) vis jeg da installerer malwarebytes vil ikke det bokstavlig talt " fucke upp" hele anti virus systemet eller noe i den duren ? eller vil de 2 programme samskjøre bra ? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Dette er nok ikke virus, men adware.Det første du bør gjøre, er å laste ned Malwarebytes Anti-Malware. Oppdater, scan og fjern det den finner. et spørsmål : jeg har alerede eset security instalert ( det er faktisk lovligt kjøpt ) vis jeg da installerer malwarebytes vil ikke det bokstavlig talt " fucke upp" hele anti virus systemet eller noe i den duren ? eller vil de 2 programme samskjøre bra ? Nei. Det du må ta hennsyn til når du bruker flere anivirus eller lignende software programmer er at ikke mer enn et av dem har aktiv scan-ved-bruk funksjon, ellers vil disse to kollidere for å si det sånn. Malwarebytes mener jeg ikke har det. NOD32 tar ogås nna en god del malware da. verdt å ta en update og så en full systemscan med det også. -Stigma Endret 22. desember 2009 av Stigma Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 et spørsmål : jeg har alerede eset security instalert ( det er faktisk lovligt kjøpt )vis jeg da installerer malwarebytes vil ikke det bokstavlig talt " fucke upp" hele anti virus systemet eller noe i den duren ? eller vil de 2 programme samskjøre bra ? Som Stigma sier så har ikke gratis versjonen av Malwarebytes "aktiv skan-ved-bruk" funksjon. Det er kun betal versjon som har det. Har selv Malwarebytes på alle mine PCer og ikke noe problem. Du skanner manuelt med det programmet. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 oky prøver det jeg skal optadere når jeg har prøvd det Lenke til kommentar
livingman Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 143 infiserte filer slettet all drite og problemet mitt er løst takker meget for den gode hjelpen Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Det kan fortsatt finnes virus/trojanere(malware på maskinen din. Følg råd i sticky i Antivirus forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå