Laktampe Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Heisann! Jeg har en bil stående på jobb som ikke vil starte og trenger å få denne sendt hjem. Hvem kan jeg kontakte da? Første som faller meg inn er NAF, men vet ikke om de kommer å henter med mindre man har fått motorstopp på veien? Er også usikker på om de kjører så lange strekninger? (+-4mil) Noen tips til hva jeg kan gjøre? Takk! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Er du medlem av enten NAF, Viking e.l? De kan enten hjelpe deg å få start der bilen står, eller taue den til verksted/hjem. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Heisann! Jeg har en bil stående på jobb som ikke vil starte og trenger å få denne sendt hjem. Hvem kan jeg kontakte da? Første som faller meg inn er NAF, men vet ikke om de kommer å henter med mindre man har fått motorstopp på veien? Er også usikker på om de kjører så lange strekninger? (+-4mil) Noen tips til hva jeg kan gjøre? Takk! Falken Viking NAF diverse bilverksted har bergingsbil, ellers kan du jo alltids SKUBBE :D Du får alltid hjelp, bare du punger ut nok for det Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Hvis du ikke vil betale for bergingsbil, kan du alltids taue bilen - eller du kan låne/leie deg en bilhenger. Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Hvis du er medlem av NAF, Viking, Falck eller har en kaskoforsikring, vil du ha krav på veihjelp. Ta en ringerunde til de lokale bilbergingsfirmaene og forhør deg hvor mye de skaal ha i tillegg for å frakte bilen helt hjem. Det som dekkes er transport til nærmeste godkjente verksted, men de fleste strekker seg til merkeverksted. Har du kun kaskoforsikring er det som regel en egenandel på kr 500,- Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Takker for alle svar! Prøvde å ringe NAF i dag, men der kom jeg aldri igjennom så skal ta meg en ringerunde til de forskjellige bergingsselskapene i morgen. Edit: Jeg har kun ansvarsforsikring på bilen, men de kan vel fortsatt kjøre bilen min hjem? (Vil selvfølgelig ta litt lengere tid og koste litt mer tenker jeg) Endret 22. desember 2009 av Cromsen Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Billigst om du kontakter bergingsselskapene direkte utenom sentralnumre, da de kan ordne dette uten at alarmsentralen skal ha sitt. Lokale containerselskaper kan også være aktuelle, da de oftest har maskinflak både for liftbil og krokbil. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå