fleur Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Kjøpte nettopp et sony DSC-WX1 som erstatter for mitt gamle Sony DSC-P150. Trodde bildene skulle bli mye bedre, men på samtlige bilder jeg tar blir bakgrunnen mye mer rødlig enn på DSC-P150 som jeg synes har mye bedre fargegjengivelse. Noen som vet hva dette kan skyldes? Skal det være slik? Isåfall syns jeg kameraet er en smule oppskrytt når mitt gamle kamera tar bedre bilder. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Gjør du denne vurderingen ut fra din egen PC-skjerm? Husk at du må ha en 100% riktig kalibrert skjerm for å kunne avgjøre hvilket kamera som er best når du sammenligner bilder. Det som er rødlig på din skjerm, kan faktisk være mer riktig enn det som ikke er rødlig på ditt gamle kamera når du ser det på en kalibrert skjerm, eller har skrevet det ut via en kjemisk lab. Til og med lyset i rommet du sitter i, kan være med på å avgjøre om bildet ser riktig ut på skjermen, uansett hvor riktig kalibrert skjermen din er. Det kan også være at hvitbalansen på ditt nye kamera er noe feiljustert, eller at den er justert med andre preferanser enn ditt gamle. Du kan i såfall prøve å stille hvitbalanse manuelt ved å bruke et hvitt ark, for WX1 skal være meget bra på bildekvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå