abene Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Firefox 3.5 har passert Internet Explorer 7.0 i en ny måling. Les mer Lenke til kommentar
cc Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Alle monner drar, flott å se slik utvikling. Vi får fortsette å preke til dem som fortsatt sitter med IE6, for både deres egen og utviklerne sin del. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Obs: kan skape noe furore. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Legger også merke til at Opera har gått noe ned. Personlig synes jeg Opera tapte seg etter 9.2, så der er blant noen av grunnene til at jeg gikk over til firefox. Også mulighetene for extensions og enkelte toolbars (rettere sagt kun stumbleupon), var avgjørende faktorer for mitt bytte.... og en vesentlig bedre synkroniseringsmulighet med tanke på xmark. Endret 22. desember 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Legger også merke til at Opera har gått noe ned. Personlig synes jeg Opera tapte seg etter 9.2, så der er blant noen av grunnene til at jeg gikk over til firefox. Også mulighetene for extensions og enkelte toolbars (rettere sagt kun stumbleupon), var avgjørende faktorer for mitt bytte.... og en vesentlig bedre synkroniseringsmulighet med tanke på xmark. Og der startet vi en 30 sider lang tråd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Det ikke var intensjonen i det hele tatt, men jeg burde nok ha tatt til meg erfaring nok til å skjønne hva dette mest sannsynligvis leder til. Lenke til kommentar
emva Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Her er 2 løsninger for å få SU til Opera: Operastumbler og en virtuell toolbar. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Heh, lurer på hva som skjedde i uke 20 med FF 3.0 og IE6 Lenke til kommentar
se# Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Det blir veldig kunstig å dele opp IE-versjoner på den måten, det som er interessant er jo om Firefox øker sin andel totalt. Lenke til kommentar
saccosekk Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Det blir veldig kunstig å dele opp IE-versjoner på den måten, det som er interessant er jo om Firefox øker sin andel totalt. Det som er interessant for min del (aspirerende webdesigner/webutvikler) er å se hvor mange brukere som bruker IE 6 og 7 i forhold til 8. Om en bruker IE8, Safari, Firefox, Opera, Chrome eller Conqueror er irrelevant for min del, da IE8 har mange færre problemer enn sine forløpere. Fremdeles langt i fra perfekt, men mye bedre. Lenke til kommentar
abjork Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 IE ble det slutt på da Microsoft på død og liv skulle frede linjen for navigasjonsknapper, webadresse og søkerute. I disse tider med widescreen ønsker jeg mest mulig vertikal plass. Firefox med compact skins og modifisert topplinje gir mest ledig plass. Det var akkurat det samme som gjorde at jeg ikke oppgraderte til Office 2007. Vil ha mest mulig plass til tekst og tall og ikke unødig sløse vekk plass til band (ribbon). Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Må si meg enig saccosekk, faktisk er det langt viktigere å vite andelen som bruker IE6 og IE7 enn f.eks fordelinga mellom Firefox, Safari, Chrome og Opera. Det er også her statistikken faktisk har verdi. Hadde nettleseren vært på samme nivå når det gjaldt implementering av standarder etc, hadde det faktisk vært av liten interesse med denne type statistikk. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 @Egil "Operalinjen" er for Opera 9.6 - at den går ned er vel ikke så pussig, nyere operar går inn i "Other" som viser en økende tendens (Google Chrome ligger vel også inni der) M. (Som helst bruker brannrev, men slenger innom opera fra tid til annen) Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Ellers så synes jeg det er svakt av hw.no (føyer seg inn i rekken av klipp, oversett og lim inn jounalistikk), å ikke sjekke dataene på statcounter mer nøye. Man vil enkelt få ut data for Europa og Norge, og kan sålede skrive en langt mer grundig artikkel. Men da får jeg hjelpe litt til Data for Europa, nettleser, nettleserversjon: I Europa totalt har Firefox (alle versjoner) snart tatt igjen IE. Det er særlig Tyskland som løfter disse tallene. Noe som er min private erfaring også, da jeg er mye i Tyskland. Data for Norge, dessverre er vi fremdeles i for stor grad i lomma til Microsoft: Vi ligger også markant lavere på IE6. Ellers er det nok korrekt at bruken av Opera har gått ned den siste tida. Stabilt i forhold til bruken for et og et halvt år siden, men det i Europa har Opera hatt en topp som trolig skyldes EU-saken og ikke minst lanseringen av Unite (over 10 %). At de faller etter reell lansering av versjon 10, forteller dessverre at brukerne ikke er 100 % fornøyd med Opera. For de som lurer på det, det er ingen markante forskjeller i OS-andeler. Lenke til kommentar
defuzion Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Flott å se at IE taper terregn. Bare synd at Opera går en smule tilbake. Personlig synes jeg FF har blitt treigt og ustabilt i det siste. Til og med IE8 virker raskere å starte opp. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg skal ikke krangle med det som er skjult i spoilere her: jeg er selv en mangeårig Operabruker men føler ikke at Opera er like stabilt bra som tidligere generasjoner. Kommer likevel ikke til å begynne å bruke Firefox mest, da Firefox føles tregt og "klumpete" for meg personlig. Ser likevel mange gode grunner til at mange andre skal kunne foretrekke det. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Man ser ganske klart at FF brukere oppgraderer nettleseren sin. Det er en veldig akutt oppgang/nedgang når FF3.5 kommer inn i bildet. Lenke til kommentar
cocopara Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hvorfor Firefox.. jeg vil anbefale Cometbird ettersom det er basert på firefox nettleseren men er mye raskere, anbefales på det sterkeste.. Cometbird.com Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Hvorfor Firefox.. jeg vil anbefale Cometbird ettersom det er basert på firefox nettleseren men er mye raskere, anbefales på det sterkeste.. Cometbird.com Får man bruke samme extentions som i firefox da? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Som flere nevner så er firefox blitt for tungt å kjøre. Byttet til crome + ie når det trengs. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Legger også merke til at Opera har gått noe ned Det er opera 9.6, ikke opera 10. Har du prøvd det forrsten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå