Gå til innhold

Samsung Omnia HD, Iphone eller HTC Hero?

Perle1

Anbefalte innlegg

Skal ha ny telefon, og er skikkelig i villrede på hva jeg bør velge. Nå står det mellom Samsung Omnia HD, Samsung Omnia II, Iphone 3GS eller HTC Hero. Synes egentlig HTCen ikke er så fin, da.... noen som har disse telefonene? Erfaringer? I tillegg til andre funksjoner, må den være bra på musikk, være enkel å bruke og rask i vendingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som iPhone er det du ønsker deg.

Har en 3g nå, men venter på omniaHD i posten. Mitt forhold til iPhone ble litt slitt etter at jeg oppdaget dette:

- Den er ikke fullt så rask man skulle tro (særlig på meldinger, tar 3-4 sekunder å åpne meldingsboksen)

- iTunes er noe drit!!!! Kan ikke synkronisere med 2 forskjellige pc'er (hvis du da er borte hos noen andre, og har lyst til å legge til en sang som de har, må du slette ALLE sanger du har fra før...smart, Apple!!) Dette kan la seg ordne med egne programmer, sharepod f.eks, men ikke optimalt.

- Du kan i realiteten ikke ta video eller bilder med den (ikke blitz og rimelig dårlig kamera, selv i gode lysforhold)

- For å få full utnyttelse er du nødt til å jailbreake (dette er ikke vanskelig da)

Ellers er det jo konge på apps, smooth i menyene, og god å lese på nettet med (selv om du kun kan bruke safari, opera eller andre er ikke mulig å bruke, selv om du jailbreaker).

Apple er god på musikk når det gjelder menyer. Lydkvaliteten er ikke bra (heller ikke dårlig) i høytalerene, men ok i minijacken. Tror de andre tlf du nevner er vel så bra på kvalitet.

Kan skrive litt om omniaHD etter litt bruk, men det virker som du kommer til å like iPhone.. :)

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Skal ha ny telefon, og er skikkelig i villrede på hva jeg bør velge. Nå står det mellom Samsung Omnia HD, Samsung Omnia II, Iphone 3GS eller HTC Hero. Synes egentlig HTCen ikke er så fin, da.... noen som har disse telefonene? Erfaringer? I tillegg til andre funksjoner, må den være bra på musikk, være enkel å bruke og rask i vendingen.

Jeg har hatt en rekke mobiler i det siste, og vil ikke anbefale Omnia HD, da denne var elendig på foto. Tok bilder og alt virket vel og bra, sylskarpe på skjermen, men da jeg skulle legge dem over på pc, ble skuffelsen svært stor, utydelige til tusen, ja det er faktisk tilfelle. Videodelen på den er ok, men vil kanskje gå så langt og si att på en Nokia N-95 er den nære så god, da jeg hadde en slik og koblet den opp mot min 50tommer, og helt greit å se på.

Dem andre du her nevner har jeg liten inntresse for.

Idag har jeg en SE Satio eller U1 som den også heter. Denne mobil stiller i en helt annen klasse en Omnia-HD. Greit nok att 12mill. pixel er kanskje oppskrytt da det er linsa og lysforholdet som kommer inn som betyr noe, og her scorer Satio stort spør du meg.

Har tatt mange bilder i mange situasjoner, og du verden denne mobil kan sine saker. På videodelen er den også meget god. Ellers er det mye samme menyer på begge jeg her refererer til. Husk og på disse modeller vil du måtte lade opp 1gang i døgnet med aktiv bruk.

Men det spørs jo hva du foretrekker på en mobil, tenker da på bruken din. OBS ja her står det jo bruken din, synest den er grei som musikkspiller, men den er av den enklere spiller, ikke slik som i SE sine Walkman telefoner. Ellers er den grei å taste med,virker hurtig på sms, men ordboka kunne vært enklere, da tenker jeg på man må mange ganger bla seg gjennom for å finne rett ord, mulig dette kommer seg med oppdateringer i fremtiden.

Håper dette var grei info fra min side, og jeg vil med dette ønske alle lesere her inne en riktig GOD JUL

Endret av aajt63
Lenke til kommentar
For noe tull.Omnia HD er kke elendig på foto.

Lyden er også veldig bra,men de medfølgende øretelefonene bør skiftes ut.

ok men det er mitt inntrykk, men mulig den trengte oppdatering, noe jeg ikke fikk gjort. Jeg måtte jobbe veldig med den før jeg tok bilder, noen jeg slipper med satio,en. Men det viktigeste er jo att man er fornøyd i denne mobiljungelen

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar, dere!

Faskeland; var litt redd for å høre at jeg sannsynligvis vil bli fornøyd med iphone...tror jeg også, nemlig. Men føler at telefonen er litt "oppbrukt", siden alle har den, liksom.... derfor er jeg lysten på en annen mobil. Venter derfor spent på din review av Omnia HD.

Mange her som skriver om HDen, men hva med Omnia II da? Eller HTC Hero? Ingen?

Endret av Perle1
Lenke til kommentar

Skal skrive en review etter å ha prøvd den litt, men juletid er ingen bra tid å bestille telefoner på :(

Den har ikke kommet enda, så jeg håper den kommer i morgen eller tirsdag...

Skal få ned noen ord da :)

OPPDATERING:

Har nå hatt OmniaHD i 2 dager, og her er min foreløpig vurdering:

Skjerm: Denne er jo veldig fin, både kontraster og farger. Man kan velge om man vi at den skal vibrere når man berører skjermen (er kapasativ forresten). Berøringsristingen kan justeres (skala fra 1-6). Dette var veldig fint da man med en gang vet om telefonen har oppdaget berøringen.

Operativsystem: Det er en stund siden jeg sist hadde nokia (med S60), men jeg kom relativt raskt inn i det, men det er mer kronglete enn f.eks. iPhone sitt. Menyene og navigering mellom menyene er kjappe, her slår den iPhone lett. Den åpner undermenyer og programmer veldig raskt og noen av overgangene er animert. Det er lagt opp til "dobbeltklikking" for å gå inn i undermeny/program. Det er også slik at man drar fingeren nedover om man vil se nedover (gjelder ikke i nettapp). Dette er ikke vanlig for meg, men det er en vanesak. Det er også en "bar" på siden som man kan dra opp og ned for å hurtig komme seg opp/ned i en meny/nettside.

Telefon: Den er ganske stor, men ikke en byrde. Jeg går ofte med den i innerlomme, og da skal det mye til for at det skal være ubehagelig... Har også gått med den i olabukselomme, og det går også fint. På siden sitter en åpne/lukke knapp som skrur av skjermen og låser telefonen, og de låser den opp om den er låst :).

Bilder/video: Ikke så mye å tilføre her. Dette er veldig bra! Synes også bilder i mørket er bra (altså at blitsen er god), men nå er jo jeg vant til iPhone, så det skulle ikke så mye til for å imponere meg.. ;).

Musikk: Her har jeg ikke prøvd ut så mye, men har fått lagt til sager ihvertfall. Dette går greit gjennom Samsung PC Studio. Her er det er eget prog som man legger til sanger/spillelister, og så legger man inn de sangene man vil på telefonen.

GPS: Det følger med 2 års lisens til Route66. Dette (R66) har jeg hatt tidligere, og det er suverent! Fullt på høyde med TT (om ikke bedre...jeg vil si det er bedre, men da blir nok noen snurte ;)). Dette var noe krunglete å installere, men gikk greit etter noen forsøk/knoting i R66-sync-programmet. Her er det både spasering og kjøringsnavigasjon.

Mail: Exchangemail blir synkronisert ved hjelp av Roadsync (følger med og er installert på telefonen). Dette gikk fint, og uten problemer. Har også lagt til hotmail, og det var noe vanskeligere, eller rettere sagt, der måtte jeg google, og da gikk det.

Det følger kun med en hurtigveiledning (noe man i utg.pkt. ikke trenger), så en mer nøyaktig bruksanvisning må man laste ned fra Samsung, eller google da...

Applikasjoner: Her er det vel heller labert. Har googlet noe rundt, og det finnes en del. Har da ikke hatt tid til å prøve så mange, men kan si at msn,opera mobile/mini og kabal funker fint. De fleste apps ligger på nettsider/forumsider, og Samsung har en bitteliten base med apps (er vel 100 stk eller noe slikt)

Alt i alt: Jeg er veldig fornøyd med telefonen! Noe anderledels enn iPhone, men det blir jeg vant med.

Om dette er telefonen for deg, Perle1, er vanskelig å si. Tror fortsatt iPhone er tingen for deg, men jeg kjenner jo ikke deg så godt så... Jaja, du blir nok fornøyd med en Omnia (det blir de aller fleste!), men kanskje du blir litt mer fornøyd med en iPhone...? Bilder/video er OmniaHD suveren, hurtighet i menyer er OmniaHD bedre, "smoothness" i menyer/overganger er iPhone bedre, apps er iPhone suveren. Når det gjelder "smoothness", så er Omnia veldig bra, men det er bare det at iPhone er perfekt...

Jaja, her har du mer info til beslutningen din..LYKKE TIL!

Endret av faskeland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...