Gå til innhold

Hvorfor Flashe Biosen??

soccet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedkort kommer med den siste bios versjonen som var tilgjengelig når hovedkortet ble produsert, ergo har du et nytt hovedkort som har vært på markedet en stund så kan det fint ha en bios versjon som er vesentlig nyere enn den som orginalt var laget til hovedkortet.

Men biosene blir konstant oppdatert for å skjønne nye prosessorer, evt bugs blir fikset, og produsenten finner noen ganger andre ting som kan/bør justeres på. Så finnes det en ny bios til hovedkortet ditt så anbefaler jeg at du oppdaterer til den. Spesielt hvis du har problemer med maskinen på en eller annen måte. Da kan det hende det fikses av ny bios.

Lenke til kommentar
På nyere ASUS hk går det an å oppdatere fra windows (russisk rullett?).
Nei, vil ikke påstå at det er russisk roulett lenger, disse programmene er såpass utviklet nå så det funker helt utmerket. Jeg har brukt ASUS sin Windows-flasher i over et år uten problemer. Og Abit sin har jeg også brukt endel ganger allerede uten noen problemer.

Tilbakemeldingen som Flashmenu får på NforcersHQ forumet er dessuten helt plettfri. Så jeg har ikke dårlig samvittighet med å anbefale bios flashing fra Windows. Bare følg instruksene. :D

Lenke til kommentar
På nyere ASUS hk går det an å oppdatere fra windows (russisk rullett?).
Nei, vil ikke påstå at det er russisk roulett lenger, disse programmene er såpass utviklet nå så det funker helt utmerket. Jeg har brukt ASUS sin Windows-flasher i over et år uten problemer.

Jada, jeg har heller ingen problemer med programmet. Tenkte mer på kombinasjonen windows/livsviktige ting.

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å være veldig nøye med å oppdatere BIOS! Hadde problemer med det i dag, takk og lov at det ikke skjedde noe..

hehe, var jo litt spennende å følge saken din da - fikk du igang vifta og winXP opp å gå etter oppdatering ?

Lenke til kommentar

På FlashMenu sin hjemmeside advarer Abit riktignok mot at programmet fortsatt er BETA, og at det dermed brukes på egen risiko.

Selv har jeg svært lite problemer med å flashe fra diskett, men selvsagt er FlashMenu en spennende og bra ting. Men jeg venter til det ikke er beta lenger iallfall...

Lenke til kommentar

Å flashe BIOS er jo såre enkelt. Bare å boote fra en diskett og passe på å ikke trykke på tastene når du får hundre advarsler om ikke å gjøre det. Kan være lurt å flashe BIOS om man skal installere ny hardware, har jeg hørt. For å sikre kompitabilitet (var det riktig skrevet?) eller liknende. Men vanskelig er det iallefall ikke. Ihvertfall ikke på min Dell-maskin.

Lenke til kommentar
Jeg har et spm: Holder det med å flashe med siste tilgjengelige bios, eller... Sikkert et dumt spm, men...

HK: Asus A7V8X-X

Last ned filen fra asus sine hjemmesider

Legg bin filen inn på diskett

Start Flache Prog ved å trykke alt+f2 i oppstarten

Skriv inn navnet på filen

La progremmet gjøre resten

Reboote

Gjorde dette akkuratt .. funka phett

:woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...