EldarH Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg har fått frastjålet telefonen min og ønsker og sperre IMEI nr, slik at selve telefonen skal bli låst. I samtale med forsikringsselskapet sa de at jeg oppnådde dette med og anmelde forholdet på politi.no. Men på Politi.no står dette: "Viktig: Du må selv sørge for å sperre både SIM-kortet og mobiltelefonen hos din mobiloperatør." Regner med at med "og mobiltelefonen" menes IMEI nret. Netcom sier at de bare sperrer SIM-kort og henviser meg igjen til Politiet. Så no vet jeg egentlig ikke hvordan jeg får sperret dette IMEI nr. Noen som kan noe om dette og kan hjelpe?? Lenke til kommentar
Angell Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg har fått frastjålet telefonen min og ønsker og sperre IMEI nr, slik at selve telefonen skal bli låst.I samtale med forsikringsselskapet sa de at jeg oppnådde dette med og anmelde forholdet på politi.no. Men på Politi.no står dette: "Viktig: Du må selv sørge for å sperre både SIM-kortet og mobiltelefonen hos din mobiloperatør." Regner med at med "og mobiltelefonen" menes IMEI nret. Netcom sier at de bare sperrer SIM-kort og henviser meg igjen til Politiet. Så no vet jeg egentlig ikke hvordan jeg får sperret dette IMEI nr. Noen som kan noe om dette og kan hjelpe?? Har nøyaktig samme "problem". Og så min Omnia HD da...man vet altså ikke hvor avhenging man er av en god telefon til avspilling av divx, før den er borte Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Ja helt lamma her også. En mobiltelefon er ikke lengre bare en mobil. Tenker på alt av info som ligger på en slik telefon også. Håper noen kan hjelpe ang dette med IMEI nr. Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 IMEI-sperre hindrer ikke tilgang til personlig info på telefonen. Den sperrer kun telefonen ute fra nettet. Den blir ubrukelig som telefon, men all info er intakt. IMEI sperre skjer forsåvidt så vidt jeg vet kun på politiets oppfordring. De har et standardformular de fyller ut og sender til operatøren. Tips til fremtiden: Noen telefoner har funksjoner som krever passord om det settes i et nytt simkort. Dette vil sammen med kryptert minnekort hindre uvedkommende i å se din info. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Takk for svar Fant ut av det når jeg ringte en venn i politiet. Man kan ikke gjøre dette på politi.no slik forsikringen sa til meg (slik jeg forsto det). Det var et egent enkelt skjema man fylte ut og man trengte ikke anmelde forholdet for å gjøre det, men man må møte opp på politiet. Hva veldig simpelt og enkelt og burde vært tilgjengelig på politi.no Uansett takk for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå