koda Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg har en mp3 som jeg henter inn i Cubase. Når jeg velger å eksportere denne til mp3 i samme bitrare som opprinnelig, blir den da enda mer komprimert, eller beholdes eksisterende kvalitet/kompresjon? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Kan være den er smart om du ikke har gjort endringer i filen. Men høyst sannsynlig vil den komprimere på nytt (altså redusere kvaliteten noe). Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Den vil bli komprimert på nytt, og lydkvaliteten vil bli dårligere enn den opprinnelige Mp3-fila selv om du enkoder i samme bitrate. Årsaken til dette er at Mp3 regelrett fjerner lydinformasjon for å gjøre filene så små som mulig. Denne fjerningen av lydinformasjon (og tilførsel av støy) gjentas når du komprimerer Mp3-filer på nytt. Lenke til kommentar
koda Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Altså lurt å gjøre opptak med min Zoom H4n i wav-format når jeg skal redigere etterpå. Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå