DrErling Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 har en gammel pc med m0n0wall som dhcp server i himen. To nettverkskort. Ett inn og ett ut. Inn-kabelen kommer fra Lyse-sentral. Ut-kabelen går til en gigabit-switch. Kablet nettverk fungerer som det skal. På gigabit-switchen har jeg også satt opp en Netgear WNR2000 (eller, det vil si jeg har prøvd å sette opp...) som aksesspunkt. Har koblet en nettverkskabel fra gigabit-switchen til LAN1-port på WNR2000 (ikke WAN altså). Når WNR2000 via nett. m0n0 har ip xxx.xxx.xxx.1 wnr2000 har ip xxx.xxx.xxx.2 mono deler ut iper i rangen xxx.xxx.xxx.20 til xxx.xxx.xxx.40 Hvis jeg kobler laptopen kablet til gigabit-switcen får jeg ip. Jeg får logget meg på wnr2000 via kablet nettverk (og gjort endringer i setup f.eks) Jeg ser wnr2000 på trådløst nett også. Jeg får koblet meg til, men får ikke ip på laptopen. WNR2000 er satt opp med "AP on" Noen som har tips til hva som kan være feil? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 DHCP står av på WNR2000'en? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 DHCP står av på WNR2000'en? DHCP står av ja. Nå har jeg etterhvert funnet ut av det. Gjorde alt på nytt igjen, og har sannsynligvis hatt en liten tasteleif/valgt feil innstilling første gangen. Går så ei kula nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå