Noxious Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg har hørt rykter om at en ny RAM type skal innføres snart; DDR-II. Er det noen som har informasjon om dette eller vet når det skal innføres? Edit: Forresten så har jeg sett at de har begynnt med å ta i bruk DDR-II på nye grafikk kort. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Jeg vet ikke så veldig mye om det, annet enn at noen skjermkort benytter det, og at Intel nok vil innføre det på hovedkort som støtter Prescott CPU, som vil komme om et års tid... Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 Om et års tid? Da er det jo lenge til. Er ikke noen vits i å vente på det da? Måtte bare spørre for å være sikker. Er surt å kjøpe et DDR basert system om et par måneder, så innfører de DDR-II f.eks sent på høsten... :-? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 DDR-II er kun en "mutasjon" av DDR-I som takler høyere klokkefrekvens. Men den har også høyere latency så man trenger litt høyere klokkefrekvens for å oppnå samme ytelse som DDR-I. Men til gjengjeld skal visst det være mulig med vesentlig høyere klokkefrekvens da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå