Gå til innhold

Riktig å gi niåring 2000 kroner i klespenger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes dette hørtes litt drøyt ut skal jeg være ærlig.. 2000 kr?? Jeg synes det hadde vært mye om det var din egen 9-åring det var snakk om også. Nå er det i tillegg en niese! Har du en fet jobb og tjener mye penger så blir det opp til deg hva du vil gjøre, men du legger jo lista litt høyt. Viss du venner henne til å få gave for 2000 kr nå, så blir det vanskelig å gi henne 300-400 kr plutselig. Da må du bare fortsette å gi henne like dyr gave hvert år. Er ikke sikkert det er like festlig når du en gang har 3 barn selv. De bør få MINST like dyr gave som niesen din, og da blir det putselig veeeldig dyrt dette her.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Definer riktig.

 

En person på ni år er fremdeles et barn. De bør unngå merke- og kjøpepress så lenge som det er mulig. Samtidig må man huske på at en niåring forhåpentligvis ikke er fullt utvokst. Jeg formoder at ungen vokser ut av klærne før de begynner å bli slitt. Hvis der ikke er søsken som kan arve dem, var det etter min mening bortkastede penger.

 

Kjøpet kan forsvares til en viss grad. Opplever ungen mobbing som følge av tøyet, kan "hippe" merkeklær kanskje gjøre hverdagen lettere. Kanskje. I hvert fall for en liten stund.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...