Gå til innhold

Riktig å gi niåring 2000 kroner i klespenger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er ikke vanskelig det...

hun er godt over middels mote-riktig for å si det mildt :p

går stort sett i Wesc, WOW, D&G og slikt, det koster.

 

Ikke at jeg har noe med deres biznizz å gjøre, men det der høres ut som en ufyselig liten jentunge. Jeg skjønner ikke at du synes det er rimelig å gi et barn to tusen kroner til å brenne bort på latterlige merkeklær. Hun er ni år! Det er bare oppskriften på failure. Bare nevner det. :whistle:

Lenke til kommentar
Ikke at jeg har noe med deres biznizz å gjøre, men det der høres ut som en ufyselig liten jentunge. Jeg skjønner ikke at du synes det er rimelig å gi et barn to tusen kroner til å brenne bort på latterlige merkeklær. Hun er ni år! Det er bare oppskriften på failure. Bare nevner det. :whistle:

hva er galt med å kle seg i bra klær?

hun er på ingen måte ufyselig, hun får ikke alt hun peker på og blir heller ikke sur om hun ikke får det hun vil.

hun er kanskje litt bortskjemt, men oppfører seg på ingen måte slik.

Lenke til kommentar
hva er galt med å kle seg i bra klær?

hun er på ingen måte ufyselig, hun får ikke alt hun peker på og blir heller ikke sur om hun ikke får det hun vil.

hun er kanskje litt bortskjemt, men oppfører seg på ingen måte slik.

 

At hun er en motebevisst niåring som går i Dolce & Gabbana synes jeg ikke så lett kan rettferdiggjøres, altså. Hva er poenget med å svi av tusenvis av kroner på et plagg man bare kan bruke en kort stund, fordi man er midt i oppveksten? Det finnes også gode klær som ikke er svinedyre, og hvor man ikke betaler for å kunne flashe med et kjent merke. Det er helt feil prioriteringer, spør du meg. Å lære barnet at merker og klær er verdt så mye, kan umulig være bra.

Lenke til kommentar
det er da nå ikke en formue det er snakk om heller da.

2000 er ikke så mye penger...

 

jeg er vel egentlig halvveis enig med dere også, men det er ikke jeg som har æren for at hun er moteriktig, har kanskje hjulpet litt men ikke så alt for mye...

 

Nå er jeg ikke noen ungdom lenger, men den gang jeg var ni år, virket 2000,- kroner som et helt hav av penger. Jeg hadde kanskje et månedlig forbruk på 100-150,- kroner, og det var for det meste leker og godteri.

 

Jeg vet jeg sporer veldig av nå, men det er faktisk blitt en ukultur blant småjenter hvor alt handler om å ha de fineste og dyreste greiene. Det er ikke sånt barn skal tenke på, og foreldre gjør bare vondt verre ved å sponse denne trenden. De som ikke har råd, faller jo langt utenfor. Nei, dette er ikke bra, men heller ikke tema for denne tråden. Det bare engasjerer meg enormt.

Lenke til kommentar
Nå er jeg ikke noen ungdom lenger, men den gang jeg var ni år, virket 2000,- kroner som et helt hav av penger. Jeg hadde kanskje et månedlig forbruk på 100-150,- kroner, og det var for det meste leker og godteri.

 

Jeg vet jeg sporer veldig av nå, men det er faktisk blitt en ukultur blant småjenter hvor alt handler om å ha de fineste og dyreste greiene. Det er ikke sånt barn skal tenke på, og foreldre gjør bare vondt verre ved å sponse denne trenden. De som ikke har råd, faller jo langt utenfor. Nei, dette er ikke bra, men heller ikke tema for denne tråden. Det bare engasjerer meg enormt.

 

jeg var på ingen måte bortskjemt når jeg var barn, forledrene mine hadde heller aldri mye penger.

nå som jeg har en del penger så gir jeg min niese det jeg aldri fikk som barn.

at det er en ukultur kan delvis jeg være enig i, men jeg vil ikke at min niese skal være den som aldri har noe kult.

du kan jo opprette en ny tråd om du vil diskutere videre, tror vi avslutter dette her...

Lenke til kommentar
niese(9): gavekort på 2000 til klær

 

Wow. Hva slags niåring klarer å bruke to tusen spenn på klær? 0.o

 

er ikke vanskelig det...

hun er godt over middels mote-riktig for å si det mildt :p

går stort sett i Wesc, WOW, D&G og slikt, det koster.

 

Har ikke lest mer enn 2 poster her, men jeg vil bare påpeke at WESC og D&G ikke er moteriktig, det er fjortis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

inb4 slakt av wesc, D&G som pene klær.

Synes 2000 er mye å gi til en niese, men vi har vel kanskje ikke samme forhold til penger. Er det virkelig slik at det er klespress så lavt ned i alderen nå?

 

edit: inb4-kommentaren min kom litt for sent :)

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar
Synes 2000 er mye å gi til en niese, men vi har vel kanskje ikke samme forhold til penger. Er det virkelig slik at det er klespress så lavt ned i alderen nå?

 

Ja, det er faktisk blitt slik at man helt ned i barneskolealder ser at ungene er blitt veldig kles- og merkebevisste. Det som jeg kan huske begynte på ungdomsskolen, er nå vanlig for småunger. Barneklær er jo også blitt big business, og foreldre synes sikkert det er gøy å gjøre stas på barna ved å kjøpe fine ting til dem. Problemet er at det nå virker som det begynner å ta litt vel av, og når man opplever klespress på barneskolen, synes jeg det har gått for langt. Er det ikke lov å være barn lenger enn man ligger i magen nå?

Lenke til kommentar

Jeg synes det blir feil at brukeren aklla skal unnskylde hvorfor han har tenkt til å gi sin niese på 9 år en stor sum med penger for et lite barn, 2000 kr.

 

Selv synes jeg det er litt drøyt å gi en niese på 9 år et gavekort på 2000 kr til jul som skal bli brukt til klær. Hvis aklla, som han sier, vil at niesen hans ikke skal være den som aldri har noe kult, og kun vil henne vel og at hun skal være over gjennomsnittet kul, så synes jeg det er veldig snilt og omtenksomt. Hun er heldig som har denne onkelen.

Lenke til kommentar
hun er kanskje litt bortskjemt

Ja det vil jeg tro. Jeg er flere ganger eldre enn henne men tror jeg aldri har fått en enkeltgave til jul verdt mer enn 2000 kroner.

 

Dyre merkeklær til en niåring er jo langt på vei bortkastede penger med tanke på hvor kort tid hun har dem før hun har vokst fra dem.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...