Kamikazaa Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Har hatt problemer ganske lenge nå med at pc'n plutselig shutter ned. Det kan skje etter 2 timer, eller helst bare noen få minutter. Har akkurat innstallert helt ny windows på den siden eg trodde det var feilen, men feilen er der fremdeles. Noen som vet ka komponenter i maskinen som kan være årsaken til dette? Har hatt noen få tilfeller av blåskjerm og, så vet ikkje om det kan være tegn på minne feil? Takk på forhånd:) Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Temperatur? Hvis ikke er det første jeg ville sett på minne, ja. Legg merke til om det er spesielle oppgaver som framprovoserer problemet. Lenke til kommentar
Kamikazaa Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 CPU tempen ligger på ca 30-40 grader, å tror ikkje resten skal være så mye varmere. Tror du det kan funke å prøve en å en brikke, om det kansje bare ene det er feil på? Er ikkje mangen programmene som blir startet, før den slår seg av. Det kan og virke som om den får stå lenge i ro uten å bli brukt, går det lengre tid før den stopper. Det kan vel kansje være et lite tegn på høy tempratur igjen når eg tenker meg om*-) Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Last ned CoreTemp og se om det er temperatur. En og en brikke er the wonder-method. Lenke til kommentar
karbon8 Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Det at maskinen slår seg av tyder gjerne på at den ikke får nok kjøling. Er dette en laptop? Hva slag operativ system kjører du? XP, Vista, Windows 7? Litt mer info hadde hjulpet. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 slå av automatisk reboot ved blåskjerm, så noterer du deg alle blåskjermene du ser (stopkode, kilde, type feil osv.) Er det random blåsjermer fra forskjellige kilder osv. så er det typisk minnefeil, men om det er konsist samme feil om og om igjen så er det beste du kan gjøre å spore opp mer info om feilen i seg selv. Det er bedre enn å "skyte blindt" etter vanlige typer feil og håpe på det beste. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå