pepsimax007 Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Noen som vet om noen som kan produsere kretskort som ser profesjonell ut? Helst i Norge, eller evnt. i Norden et sted? Pad2Pad.com ser lovende ut, med en lett editor - men det er jo USA Mye toll og venting da Endret 21. desember 2009 av pepsimax007 Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 www.elprint.no , men de er dyre da... prøv heller www.pcbcart.com (kina), mye billigere og bra kvalitet. Lenke til kommentar
pastortom Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Eller.. lag ditt eget PCB kort Som vil se proffesjonelt ut og er billig.. Om du søker på PCB Etch på google, finner du masse linker. f.eks. http://www.ocmodshop.com/default.aspx?a=203 Eller youtube: Personlig skal jeg begynne med det.. finnes flere på ebay som selger starterkits.. med LASERprinter ark (ja, du printer ut skjemaet på din primitive laserprinter) og kan t.o.m benytte strykejern eller laminator til å feste blekket på kobberkortet, og deretter bruke diverse syrer (hakke lært meg helt enda) og børsting og vann lating etc.. og vips, perfekt proffesjonelt-utseende PCB kort Utifra hva jeg har sett er det latterlig enkelt og man trenger ikke dyre maskiner som mange andre guider har på google.. Så ser du UV-lys eller andre store maskiner i guider på google, kan du bare glemme de guidene Enkleste er ofte det beste? Lykke til ihvertfall Jeg kommer nok til å lage litt guider/how-to's på prosjekter framover her på diskusjon om det er ønskelig.. Endret 2. januar 2010 av pastortom Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Personlig skal jeg begynne med det.. finnes flere på ebay som selger starterkits.. med LASERprinter ark (ja, du printer ut skjemaet på din primitive laserprinter) Man treger ikke å kjøpe på e-bay heller, man bruker bare et vanelig hi gloss fotopapir til laserskriver som man kan få billig på clasohlson, el. og skriver ut med en laserskriver på dette (programmer til å lage PCB mønsterene på finner man masser av gratisprogrammer til på internett). Også er det bare å kjøpe etsepulver og kobberlaminat (uten fotosensitivt lag) f.eks på elfa.se eller www.electrokit.se (mye billigere på electrokit) og etseagregat kjøper man på www.electrokit.se for 476 svenskekroner pluss frakt og moms. Også er det bare å etse i vei. (man kan ta vare på "syra" man lager av etsepulveret en stund for å bruke det om igjenn på andre kretskort slik at man slipper å bruke så mye penger på nytt etsepulver hele tiden, men ikke ha denne syra i en plastbeholder og ikke med tett lokk og kansje ikke innpå et oppholdsromm pga avgassing) Endret 2. januar 2010 av flesvik Lenke til kommentar
Thomas_st Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Har brukt Olimex en del på jobb, og vet at en del bruker de privat også. Bra kvalitet og lave priser 24 euro for et ettlags europakort (10x16 cm), 30 euro for tolags. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå