Gå til innhold

Hvilken vei barbere?


Duffo

Anbefalte innlegg

1. Jeg har alltid barbert meg fra halsen og opp til kjeva når jeg barberer meg, er det riktig vei eller skal man barebere nedover?

 

2. Jeg bruker barbermaskin og en fuktighetskrem, men noen ganger får jeg kviser under huden på en måte, er det pga barbermaskinen?

 

3. Hva er forskjell på barberhøvlene? Engangshøvel, hva er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Barber i hårets vekstretning, det er mer skånsomt.

 

De kvisene er inngrodde hår, tror de fleste er plaget av dem innimellom, men av erfaring hjelper det ihvertfall ikke med maskin. Bruk mye varmt vann først og et godt skum som du lar virke en stund. Kjøp deg en god høvel eller kniv.

 

Og les barberingstråden fkm linker til.

Lenke til kommentar

Førsteposten i barberingstråden svarer på spørsmål 1. og 3. Men ikke med tanke på maskinbruk.

 

Retning har litt og si; med folie-barbermaskin så bør du enten barbere med hårene eller rett imot; med barbermaskin med roterende hoder har det mindre å si.

 

Skal du få en tett barbering med maskin, så blir det fort irritasjon; ganske enkelt fordi en maskin ikke er spesielt skånsom når den kutter hårene for nærme huden. Har man hud som tåler alt så går det greit; men normalt sett så kan det fort bli irritasjon.

 

Om du vil fortsette med maskin-barbering så bør du huske på at det er forskjell på de to typene. Folie-barbermaskin(f.eks Braun) og roterende barbermaskin virker på forskjellig vis, og det er forskjell på hva som fungerer best for hver enkelt. Barbermaskinblader slites de og, så om du fikk bedre resultater med maskinen når den var ny så kan det være bladene som er blitt sløve. Det er viktig å følge barbermaskinprodusentens vedlikeholdsråd. Du kan også vurdere å stille inn barbermaskinen til en innstilling som ikke tar skjegget helt nede ved huden, siden tettere barbering gir større kjangse for problemer senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...