innard Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Er selv 25 år, har akkurat så smått begynt å se på anime og føler meg litt smårar når jeg ser på high school jenter i korte miniskjørt. Er det normalt for meg å se på anime? Hvor gamle er dere og hvilke serier liker dere å se på? -Arve Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Jeg er 21 og ser alt mulig =P Bare å sjekke "min animeliste" i signaturen min. Hvilken alder som er "for gammel" er vel opp til hver enkelt syns nå jeg. Kan godt innrømme at jeg ikke kjenner noen som deler interessen, som er rundt på min egen alder (ingen å diskutere med) Ett problem jeg ser er at folk som ikke ser på anime, sammenligner det med en vanlig tegneserie fra USA Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Nja.. er ikke Anime Pulse folka alle godt over 30? Du er nok ikke for gammel enda. Mulig du er for gammel til å relatee til high school drama though. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Er 22 og ser på anime :] Men da mer "voksen" anime, typ Death Note osv. Ser også en del Hayao Miyazaki men det er bare kosligt. Føler ikke at man kan sette noe aldersgrense på det. Går fra person til person. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 Blir 24 neste mnd. og driter regelrett i hva folk skulle si om seriene eg ser på, sånn sett Klart det å fyre opp GreenGreen i ett rom med litt forskjellige folk hadde blitt komisk, men men Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Er 21 og ser på det meste av anime. Får en del rare blikk av folk vis jeg nevner det, men det bryr jeg meg egentlig ikke om Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Anime er som Lego. Du blir ikke for gammel. 2 Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Hehe, sant det L4r5^^ Lenke til kommentar
viking-chan Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Man er da aldri for gammel, men det er kanskje ikke alle typer anime som faller like godt i smak etterhvert? Jeg er 26 og er ikke et fnugg med flau over å fortelle folk at jeg ser på det Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Er 19 år og ser på anime. Ser på Naruto blant annet. Har også sett en god del filmer av Hayao Miyazaki. Selv mine foreldre på litt over 40 som ikke har noe særlig interesse for det, har sett to filmer av ham. Så det er vel ikke noe aldersgrense i og for seg. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 19 og ser gjerne på animé. Naruto, Bleach, Element Hunters, Hellsing (nye OVA'ene ruler!), har sett gjennom Death Note, og har sett en god del av Miyazaki's genialitet (Ponyo FTW!). Mangler vel bare Kiki, Chihiro og Porco Rosso, tror jeg. Har atpåtil sett noen episoder av Initial D. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Blir vel aldrig for gammal til kose seg med entertainment. Vist du har interesse for noko skal ikkje alderen stoppe deg. Bestefaren til ein venn av meg hopper forsatt i fallskjerm! Han er 83 år gammel og det fortelle litt om at hobby kan ikkje stoppest med alder. Kun vilje! 1 Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg driter i hva folk mener jeg er for gammel til eller ikke. Nå for litt siden såjeg hele Rurouni Kenshin serien, fy faen å bra, den er å anbefale. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Nå er det vel også slik at mye anime faktisk er rettet mot en eldre aldersgruppe. Ser ingenting galt i å se anime i voksen alder, på lik linje som man ser "live action" spillefilmer og TV-serier. edit:leif Endret 4. februar 2010 av LueDotten Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Bare for å sette det litt i perspektiv på noe jeg trodde jeg kom tli å bli for gammel til. Da jeg begynte å spille TV-spill, kunne jeg aldri tenke meg foreldre og voksne spille TV-spill. Etter hvert som jeg ble eldre forstod jeg at det vil bli en del av kulturen som ville følge min og kommende generasjoner. Om vi ser på kulturen for anime i Japan er den helt annen enn det den er her. Det ser ut til at både barn og godt voksne både ser på anime og leser manga. Om man ser på utspring fra denne formen for tegneserier, kan man helt klart se at sjangre som hentai definitivt ikke er rettet mot barn. Som Kenichi-san sier ligger det mye i at de ser for seg anime som tengeserier, og forbinder dette med tegneserie fra vesten, og de i stor grad for barn med en gang. Til og med da jeg var liten og Akira gikk på TV, spurte jeg min far om jeg kunne sitte oppe å se på denne, han lurte på hva slags film det var. Jeg kunne sagt det var en voldelig tengefilm med 18-års aldersgrense, men jeg følte at ved å kun si det var en tegneserie så ville odsene mine være høyere ... og det stemte ganske bra. Det var ikke mange jeg kjente som så anime da jeg fikk sansen for anine (det var vel animen Rurouni Kenshin mener jeg og huske), men har introdusert et par serier til personer som har vært på min egen alder (26-27 år) som har blitt helt hektet og sittet oppe til langt på natt for å ta igjen serier. Personlig bryr jeg meg svært lite om en film, eller et spill for den sags skyld, har voldelig eller barneaktig preg, og om det er CGI, tengnet eller ekte. Det er tross alt andre elemeter enn hvilke metoder de bruker for å vise historien som spiller inn, og mange av de mer fengende anime-filmene jeg har sett har til og med vært godt egnet for den yngre gruppen. EDIT: rettet noen dårlig formulerte setninger. Endret 5. februar 2010 av tamarin Lenke til kommentar
confusus Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Når jeg var litt mindre... hmm 13? så gikk Dragon ball Z på tysk TV og meg og min far såg fast på det... var alltid gøy jeg er no 19 og blir 20 i år og ser enda fast på anime og det er elsk Lenke til kommentar
aspic Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Haha, når eg flytta inn i min første hybel var det eit par snikrar der som dreiv med oppussing. Sånn litt tilfeldig spør han eine meg der, om eg såg på anime. Denne snikkaren var kanskje 35-40 år gamal, og han var ivrig sjåar av anime. I tillegg hadde han no anbefalt eit par seriar til ein kompis av seg, og denne kompisen hadde blitt enda meir hekta enn snikkaren. Endret 17. februar 2010 av aspic Lenke til kommentar
hans2k Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Når jeg var litt mindre... hmm 13? så gikk Dragon ball Z på tysk TV og meg og min far såg fast på det... var alltid gøy jeg er no 19 og blir 20 i år og ser enda fast på anime og det er elsk Såg selv på Dragonball z på tysk på Super rtl når jeg var rundt 12-13 år ^^ Lenke til kommentar
confusus Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hans2k... sorry men du husker feil.. det var RTL 2 ikke superRTL der gikk det bare dinsy serier osv ... RTL 2 anime Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå