Gå til innhold

Krever utlevering av Greenpeace aktivist

Anbefalte innlegg

Nora Christiansen var en av tre aktivister som brøt seg inn på det Danske slottet under gallamiddagen i sammenheng med COP15.

Nora sitter nå i varetekt i danmark og skal sitte i totalt tre uker for gjerningen.

Greenpeace har reist "krav" til vår utenriksminister om å kreve utlevering av Christiansen siden hun kun deltok i en "fredelig demonstrasjon".

http://www.greenpeace.org/norway/news/hvem...kriminelle-gall

Burde norge så mye som løfte en finger for å få dette individet hjem før jul?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fredelig demonstrasjon er noe som i utgangspunktet foregår i (tilnærmet) lovlige former, og uten å sette andres liv i fare. Selv om protesten i seg selv var harmløs nok, så har de potensiellt satt andres liv i fare ved at de distraherer de som skal sørge for sikkerheten til gjestene. Dette er tross alt ikke snakk om hvem som helst, så jeg kan godt skjønne at de reagerte slik de gjorde.

Jeg synes at hun skal sitte der i jula, vi skal respektere andre lands lover og regler for de forventer det samme av oss.

Lenke til kommentar
Nora Christiansen var en av tre aktivister som brøt seg inn på det Danske slottet under gallamiddagen i sammenheng med COP15.

Nora sitter nå i varetekt i danmark og skal sitte i totalt tre uker for gjerningen.

Greenpeace har reist "krav" til vår utenriksminister om å kreve utlevering av Christiansen siden hun kun deltok i en "fredelig demonstrasjon".

http://www.greenpeace.org/norway/news/hvem...kriminelle-gall

Burde norge så mye som løfte en finger for å få dette individet hjem før jul?

Nei, hold hun buret inne der nede over jul og nyttår sånn at det svir litt. Jeg fatter ikke at noen symatiserer med hun...

Gjør man noe gale må en ta konsekvensene av det, det lærte jeg når jeg var en liten unge, skulle ønske alle lærte det og tenkte over det også!

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
De virkelige kriminelle dro hjem i sine fly etter å ha mislyktes i å redde verden i to uker. Greenpeace er åpne om sin ikke-voldelige handlinger og ta ansvar for hva de gjør. Men straffen bør være lik og rettferdig. Dette er ikke rettferdig. Det er hevn.

Det finnes tusen bedre måter å protestere og demonstrere for deres sak, enn å drive med innbrud. Dette gjør at dere ser ut som en gjeng grønnhåra hippier uten fornuft, og dere mister global støtte.

Voks opp.

Lenke til kommentar
De virkelige kriminelle dro hjem i sine fly etter å ha mislyktes i å redde verden i to uker. Greenpeace er åpne om sin ikke-voldelige handlinger og ta ansvar for hva de gjør. Men straffen bør være lik og rettferdig. Dette er ikke rettferdig. Det er hevn.
Skjønner ikke helt hva det skal være hevn for. Tror ikke politiet er såpass smålige at de arresterer folk på måfå, og uansett ble det her begått en ulovlig handlig, og 3 ukers varetekt kan fint bare være for å sette et eksempel om at folk ikke får gjøre som de vil under demonstrasjoner.
Lenke til kommentar

Det kalles ikke innbrudd når man blir sluppet inn hoveddøren av vaktene, det kalles sikkerhetsflause. Uvedkommende bør selvsagt ikke bli sluppet inn i slike tilstelninger, men samtidig er det en ekstremt skummel vei vi er inne på når det blir så lett å stemple folk som terrorister. Jeg prøver å komme på en "det blir som"-sammenlikning, men saken er at det neste hun hadde med seg var en plakat, og jeg klarer ikke komme opp med noe bedre eksempel på noen det blir fullstendig absurd å kalle en terrorist. Terrorister er folk som truer folk, og det eneste som er truet her er yttringsfriheten.

Når det gjelder påstander om å "ta konsekvensen av handlinger" så er dette fullstendig kunstige konsekvenser, og det er ikke gitt det er sånn det må være. I så fall må man også si at de som protesterer i Iran fortjener behandlingen de får.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

Så når du glemmer å løse døra hjemme og noen går inn og tar tinga dine er det ikke innbrudd? Det er bare en tabbe fra din side?

Det er vel ikke innbrudd hun har hengende over seg, men dokumentforfalskning for å utgi seg for noen hun ikke er. Slike tilstelninger krever en viss sikkerhet, hvis man kan komprimittere den sikkerheten uten konsekvenser, så ødelegger man for alle slike tilstelninger. Hun har gjort noe ulovlig, og hun får ta de relativt moderate konsekvensene av det. Fengsel.

Sammenligningene med at andre protestanter "fortjener" behandlingen sin, forutsett at referansene er til legemsbeskadigelse og dødsfall. Så er det bare tullete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...