Gå til innhold

Juleball i morgen, hvilket antrekk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan gå med på at "normale" ball skal ha hvit skjorte, men et ball på videregående er jo egentlig én stor fyllefest, så hvis man har slipset litt løst eller har en annen skjorte enn hvit, vil jeg ikke tro at det er noe kjempestort problem. Sløyfe fungerer også fint. Droppe slipset kan fungere, men da ville jeg nok hatt en three-piece, altså med vest. Da mener jeg at man kan slippe unna slipset uten problem.

Fortsatt, det er ikke noen grunn til å ikke se best mulig ut.

Lenke til kommentar

Juleballet her består av middag, kåringer og fyll, etter klokka 10 er halvparten så fulle at de ikke legger merke til hva folk har på seg.

 

Kan godt hende jeg er dårlig til å kle meg, men jeg har svart dress, hvit skjorte med et stripet mørkegrønt slips, forøvrig den eneste dressen, slipset og skjorta jeg har.

Lenke til kommentar
Juleballet her består av middag, kåringer og fyll, etter klokka 10 er halvparten så fulle at de ikke legger merke til hva folk har på seg.

 

Kan godt hende jeg er dårlig til å kle meg, men jeg har svart dress, hvit skjorte med et stripet mørkegrønt slips, forøvrig den eneste dressen, slipset og skjorta jeg har.

 

Come again? Nå skal jeg ikke si for mye, men det hørtes ikke direkte pent ut?

Lenke til kommentar
Lol, bare fordi det er en fyllefest er det ikke noen grunn til å gi faen i klesnormene.

Poenget er at iom. at det er på videregående, og ikke på audiens hos Kongen, så tviler jeg på at en lyseblå skjorte er grunn til å bli kastet ut.

Selvfølgelig er det bare positivt å kle seg pent, men juleball på videreågende er ikke det altfor store, og de fleste, som Dernel nevner, er for fulle til å se hva andre går med.

Lenke til kommentar
Klesnormer? :p Anyway, jeg har ikke lyst til å se ut som alle andre guttene som skal dit, derfor dropper jeg slipset i år. Vi snakkes i morgen Ole ;)

Jeg heller vil ikke se ut som de andre, men tror det blir de samme som i fjor. Dress, slips og rosa skjorte. Får se hvordan genseren passer seg til. Kanskje poste noen bilder her, så dere kan flame meg? :)

Lenke til kommentar

Har ikke hørt om noen skoler som ikke har ball.

Vårt ball er forøvrig ganske teit, pleier å være på et utested, og det blir aldri ordentlige kåringer etc.

Planene i år var å ha det på et pent hotell i Arendal (Tyholmen hotell), men der snakket de med en i resepsjonen eller noe slikt, og de klarte ikke å få det gjennom, så vi måtte ta til takke med et utested som ikke hadde sjenkebevilgning. Dette førte da til at så godt som ingen i 3. klasse gadd å komme, og billetter ble solgt til andre skoler.

Dette er kanskje en mulighet på dere skole? Dra på ballet til en annen skole? Må jo kjenne noen der, og gjerne være et par som kan gå sammen, men ellers er det jo greit nok.

Lenke til kommentar
Har ikke hørt om noen skoler som ikke har ball.

Vårt ball er forøvrig ganske teit, pleier å være på et utested, og det blir aldri ordentlige kåringer etc.

Planene i år var å ha det på et pent hotell i Arendal (Tyholmen hotell), men der snakket de med en i resepsjonen eller noe slikt, og de klarte ikke å få det gjennom, så vi måtte ta til takke med et utested som ikke hadde sjenkebevilgning. Dette førte da til at så godt som ingen i 3. klasse gadd å komme, og billetter ble solgt til andre skoler.

Dette er kanskje en mulighet på dere skole? Dra på ballet til en annen skole? Må jo kjenne noen der, og gjerne være et par som kan gå sammen, men ellers er det jo greit nok.

Ballet våres er på barneskolen på samme sted som vår skole er, i en gymsal. Jeg bor langt utpå bygda, så er ikke så veldig mye å velge å vrake i her. Vi har ett par hotell. Men tror ikke det er mulig å få det på ett hotell. Siden de gamle juleballene ble det så mye bråk osv på.

Lenke til kommentar
Lol, bare fordi det er en fyllefest er det ikke noen grunn til å gi faen i klesnormene.

Poenget er at iom. at det er på videregående, og ikke på audiens hos Kongen, så tviler jeg på at en lyseblå skjorte er grunn til å bli kastet ut.

Selvfølgelig er det bare positivt å kle seg pent, men juleball på videreågende er ikke det altfor store, og de fleste, som Dernel nevner, er for fulle til å se hva andre går med.

 

Sa jeg at det var grunn til å bli kastet ut? Poenget er at det ikke er noe vits å IKKE kle seg ordentlig. Er man redd for å ødelegge en pen skjorte får man da ffs kjøpt hvite skjorter på HM for en krone eller to...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...