Lommebok Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Heisann, Jeg hadde planer om og søke inn til fallskjermjeger også videre på HJK, men dessverre så har dem slik at folk skal ha perfekt syn. Jeg er nærsynt, -1.00 på venstre og -1.50 på høyre. Jeg bruker linser pga jeg er veldig fysisk aktiv og orker ikke briller. Pga dette så vurderer jeg heler TMBN, men har TMBN samme greia med perfekt syn? Eller er dem mindre strenge? Hvis TMBN skal ha perfekt syn blir det nok en laseroprasjon. Jeg er da 16 år og er vell litt tidlig og ta laseroprasjon? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Med mindre de har blitt strenge på det de siste tiåret, har de ikke det samme kravet til perfekt syn nei. Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 TMBN selv har ingen synskrav, men de krever at du skal bestå medisinsk seleksjon for INTOPS (MedSel). Akkurat hva kravene til synet er på MedSel er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) -1 er jo ikke så mye? Ser du ikke ganske greit uten linser da? Vær litt forsiktig med laseroperasjon før synet ditt er ferdig utviklit. Mitt syn svinger litt frem og tilbake med årene, derfor jeg ikke har hatt laseroperasjon ennå. Endret 24. desember 2009 av baBuShKa Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 24. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2009 -1 er jo ikke så mye? Ser du ikke ganske greit uten linser da?Vær litt forsiktig med laseroperasjon før synet ditt er ferdig utviklit. Mitt syn svinger litt frem og tilbake med årene, derfor jeg ikke har hatt laseroperasjon ennå. åh, sry skriveleif jeg har -2. Har ikke tittet innom forumet først nå jeg. So sorry. Nei, jeg ser enkelt og greit elendig uten linser hehe. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 TMBN er ikke noe alternativ til fallskjermjeger, dessverre. TMBN er en vervet, profesjonell avdeling man kan søke jobb hos etter gjennomført førstegangstjeneste/befalsskole/krigsskole. Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 25. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2009 TMBN er ikke noe alternativ til fallskjermjeger, dessverre. TMBN er en vervet, profesjonell avdeling man kan søke jobb hos etter gjennomført førstegangstjeneste/befalsskole/krigsskole. Jeg veit dette. Men setter pris på info. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Når du fyller 19 og evt. ferdig med fgtj. så er nok forsvaret nedlagt. Men ellers tror jeg ikke tmbn er så veldig nøye med slik. Det er veldig få som ryker pga. syn, hørsel etc. Så må det sies at det er veldig få i kompaniet mitt som bruker linser/briller. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Sånn generelt i forsvaret, så er det veldig varier det med syn. Noen slipper inn og blir tjenestedyktige, mens andre med samme styrke eller bedre syn kan bli ikke-tjenestedyktig. Veldig få i forsvaret som bruker briller eller linser slik som jeg ser det også. Jævla irriterendes å ha dårlig syn på f.eks felt/mestringsøvelser der man kan bli vekket midt på natten ol. Lenke til kommentar
Humrik Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Det var en fra TMBN som var med på nestlagfører kurs oppe hos oss på skjold. Han hadde kjøpt seg Oakley sportsbriller med styrke i glassene, for å slippe å stresse med linser og sånn i felt. Hadde holdt på i flere år han, så det er nok ikke noe problem. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Såpass? Jeg er ikke så vant til å gå med briller, så je følte meg litt hemmet. Sov med brillene på osv itilfelle feltnissen kom og tok dem. Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 4. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2010 Veldig mange nyttige svar her Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå