Gå til innhold

mac best til video og bilderedigering?

Anbefalte innlegg

Jeg for min del var motstander av mac på grunn av den høye prisen, men jeg har nå kjøpt meg en Macbook til 8 lapper og er strålende fornøyd.

Grunnen til at jeg valgte Mac var fordi jeg rett og slett er luta lei av andre fabrikanter som ikke kan bygge noe ordentlig. Snakker da om laptoper fra hp og compaq samt multicom sine compal maskiner. Hp og Compaq maskinene kom begge med feil så mange ganger at kjøpene ble hevet på begge. Compal maskinen sendte jeg inn til service 6 ganger uten at maskinen ble feilfri. Macen har jeg nå hatt i snart 2 måneder og har ikke sett en eneste feil enda. Og gjett om jeg har sjekket! MAC OS X eller Win 7 i bootcamp er ett fett. Bruker dog OS X oftere da jeg glemmer G9 musen hjemme til stadighet, siden Win 7 og trackpad er et helvete.

Så der har dere det. Apple tjener visst litt ekstra på at andre produsenter lager middelmådige produkter.

-Calvinator

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med mange av sammenlikningene av maskiner til samme pris i denne tråden, er at det ofte blir forsøkt funnet Windows-maskiner med tilsvarende spesifikasjoner som en mac. Hvis man har bestemt seg for at man vil ha alle fordelene med mac, er jo valget allerede gjort. Ingen av operativsystemene er overlegent det andre, men de ar styrker og svakheter.

Når du skal velge, anbefaler jeg deg å finne ut av hva det er du vil ha av funksjonalitet, og så etterpå å bruke denne tråden sammen med uavhengige tester til å finne ut av hva som vil fungere best. Personlig foretrekker jeg Windows over OSX på grunn av havet av programvare som finnes til Windows som jeg har gjort meg vant til (ja, det er sikkert mulig å finne alternativer til mye, dog ikke så ofte gratis, og definitivt ikke alltid) og ikke vil gi slipp på. Hadde jeg fått meg en mac før, ville situasjonen kanskje vært en annen, og det hadde vært f.eks. god multitouch-støtte og batteritid som hadde holdt meg igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...