Asaf_p Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Jeg har vært i kontakt med noen u-kyndige datafolk som ikke får hverken sendt eller mottatt mail. Programmet Outlook express er satt opp med pop3 og smtp server fra telenor. Dette har fungert fint inntil en uke siden. Siden jeg ikke har tilgang til pcen deres, lurte jeg på om dere har vært borti tilsvarende? Det er vel lite trolig at noe har skjedd med e-post-kontoen av seg selv? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Dette kan være alt fra at internetttilkoblingen ikke fungerer lengre eller at e-posten deres har blitt blokkert pga virus som spyr ut på deres epost-adresser. Enkleste her er å logge seg på datamaskinen deres og se hva som foregår. Dette blir litt som å spørre hva som er feil når naboen sier at bilen hans/hennes ikke virker. Lenke til kommentar
Asaf_p Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 ok. internettilkoblingen fungerer fint. jeg skal spørre om de får logget på på webben Lenke til kommentar
jocke Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg går ut ifra at ISP'en også er Telenor? Ellers vil det forklare hvorfor sending av epost ikke fungerer. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 23. desember 2009 Del Skrevet 23. desember 2009 (endret) Dersom det ikke er Telenor som er internettleverandør så forklarer det sende-problemet, men ikke mottak. Samme med blokkering, blokkeringen sperrer port 25 men ikke 110. Så jeg vil anta at noen har Eventuelt at programvare (brannmur eller antivirus m/brannmur) er installert den seneste tiden Endret 23. desember 2009 av Youcef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå