Bergenser88 Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Hei. Min far elsker stieg larssons bøker og har lest alle sammen. Jeg vet han er veldig glad i å lese krim, men leser alri selv så jeg vet ikke hvilke bøker som er "bra". Jeg håpte noen her inne har litt peiling på krimbøker, og kunne komme med et tips om noen gode bøker innenfor krim som kanskje er litt i samme stil som stieg larssons bøker. Tusen takk på forhånd. Lenke til kommentar
BathildaBagshot Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Jo Nesbø sine bøker er veldig gode Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 San Sebastin Blues av Ingvar Ambjørnsen Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Stieg Larsson sin triologi har en litt annerledes synsvinkel enn tradisjonelle krimbøker. I de bøkene ser man ikke gjennom øynene til den typiske etterforskeren som karakteriserer "all" krimlitteratur. Derfor vil jeg anbefale Rødhette av Unni Lindell. Den har en ganske interessant vri. Endret 29. desember 2009 av member-101642 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Les Varg Veum serien av Gunnar Staalesen Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Stieg Larsson sin triologi har en litt annerledes synsvinkel enn tradisjonelle krimbøker. I de bøkene ser man ikke gjennom øynene til den typiske etterforskeren som karakteriserer "all" krimlitteratur. Derfor vil jeg anbefale Rødhette av Unni Lindell. Den har en ganske interessant vri. Jeg ser det som min personlige oppgave her i verden å opplyse folket: Det heter trilogi. Jeg fikk en negativ tilbakemelding forleden da jeg påpekte samme feil, men jeg mener uansett at begreper og rettskrivning bør være av en viss standard i et underforum som omhandler det skrevne ord. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg er veldig glad i krimbøkene til Karin Fossum og Unni Lindell. Det prøver ofte å sette seg inn i hvordan "skurkene" tenker, og da får du et litt "psykologisk" blikk på det på en måte. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 James Lee Burke kan anbefales. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Bøkene til Camilla Läckberg er helt klart å anbefale. (Isprinsessen, Predikanen osv) Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Bøkene til Camilla Läckberg er helt klart å anbefale. (Isprinsessen, Predikanen osv) Men de må leses i rekkefølge ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå