King-Nothing Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Jeg har internett fra Skagerak Fibernett (Altibox, i utgangspunktet levert av Lyse) og har koplet slik: Hjemmesentral - kabel til dlink dir 655 - trådløs forbindelse til to laptop`er. Dette fungerer veldig bra, men jeg får ikke til å åpne porter. Har satt hjemmesentralen i bridge-mode slik at den ikke er en router, også bruker jeg dlink`en til å sende ut IP`er. Jeg har åpnet riktig port inne i menyen til dlink`en og har også prøvd "virtual server", men uansett så får jeg ikke åpnet denne porten. I følge kundeservice hos Skagerak er alt åpent fra deres hjemmesentral. Slik ser statusbildet ut i dlink`en: Har også fått bekreftet fra Skagerak at 79.160.xxx.xx er en IP-adresse fra deres sentral så alt er hittil ok. Som dere ser har dlink`en fått IP 192.168.0.1 på det interne nettverket, og min pc har ip 192.168.0.18 Slik ser bildet ang portåpningen ut: Har gjort dette mange ganger før, men nå har jeg rett og slett ikke fått det til i det hele tatt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Plugg nettverkskabelen fra sentralen i den ene laptopen og se om port er åpen da. Bruker du porttesten i utorrent? Selv brukte jeg UPNP sammen med DIR-655 og det fungerte utmerket. Endret 21. desember 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Du mener fra hjemmesentralen direkte i laptopen? Uten å gå via dlink? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Ja, for å teste om sentralen slipper deg videre som du forventer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå