Gå til innhold

Spillertråd: 16. Michael Carrick

Latias

Carrick  

28 stemmer

1. 1. Er Carrick god nok for United?

• Ja.
      17
    • Nei.
      3
    • Det får fremtiden vise.
      7
    • Vet ikke.
      1
  2. 2. Blir Carrick i United etter denne sesongen også?

• Ja, håper det.
      19
    • Ja, selv om jeg vil ha han bort fra klubben.
      4
    • Nei, selv om jeg håper at han blir.
      1
    • Nei, vil ha han bort fra klubben.
      1
    • Vet ikke.
      3

Anbefalte innlegg

carrick.jpg

16 Michael Carrick

Fullt navn: Michael Adrian Carrick

Kallenavn:

Nasjonalitet: Engelsk England.png

Født: 28. juli 1981

Fødested: Wallsend, England

Posisjon: Sentral midtbane

Høyde: 188 cm

Vekt: 75 kg

Overgang: 31. juli 2006 fra Tottenham (£18,600,000)

Kontrakt: 30. juni 2012

United-debut: Premier League, 23. august 2006, innbytter mot Charlton Athletic (B) 3-0

Klubber:

1999-2004: West Ham United

1999-2000: Swindon Town (lån)

2000-2001: Birmingham City (lån)

2004-2006: Tottenham Hotspur

2006-: Manchester United

Ungdomsklubber:

1986-1998: Wallsend Boys Club

1998-1999: West Ham United

Informasjon om spilleren:

Med evnen til å lese spillet helt fantastisk og evnen til å ta ballen fra motstanderen uten å takle, ble Michael Carrick hentet til Old Trafford for £14 millioner, som senere ble til en svimlende pris på £18.6 millioner. I sin første sesong for United, dannet Carrick et fantastisk samarbeid med Paul Scholes på midten, noe som første til at United ligaen for første gang på tre år. I sin første sesong scorte Carrick seks mål, mens sesongen etter ble det bare tre nettkjenninger. Til tross for så få mål, var Carrick en stor spiller i sesongen 07/08 og ble tildelt en ny kontrakt som skulle binde han til United frem til juni 2012. I 08/09 mistet han de to første månedene med skade, men kom sterkt tilbake og endte med hele 43 kamper for laget. Igjen var han en viktig del av laget som tok sin tredje strake ligamesterskap.

De første månedene av sesongen 09/10 er ikke noen Carrick har lyst til å huske lenge. En elendig preseason og en skuffende start på ligasesongen. I sesongens andre kamp mot Burnley, spilte han dårlig og bommet også på en straffe som sørget for at United tapte kampen. Det gikk også rykter om en intern krig mellom Carrick og Ferguson da sistnevnte svarte på en pressekonferanse: "There's no injury to Michael Carrick. You'll have to ask him why he's out". Men det var bare rykter, og Carrick begynte å prestere bedre etter hvert. Han scorte sitt første mål for sesongen i 2-1 seieren over Wolfsburg. Da han begynte å bli varm i trøya, ble han flyttet ned som midtstopper på grunn av alle skadene United hadde i forsvar. Hele desember har han spilt som midtstopper og har gjort en god jobb, selv om det ble 3-0 tap mot Fulham og et hjemmetap mot Aston Villa. Nå som United kanskje begynner å få tilbake forsvarsspillere fra skade, blir nok Carrick flyttet til tilbake til midtbanen. Med Owen Hargreaves snart tilbake fra skade, en Fletcher som også er spillesugen på midtbanen, en Gibson som har fått flere sjanser, og Scholes, Anderson og Giggs som også kjemper om to plasser på laget, må Carrick prestere hver gang han får sjansen. Komme dette til å bli hans siste sesong, eller har han en stor fremtid foran seg på Old Trafford?

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi bør beholde alle engelskmenn som er gode nok for PL og ManUtd... Blir for teit å selge han, og få inn en utlending. Føler vi mister litt engelsk sjel da.. Håper også at Giggs, Scholes og Neville erstattes med engelskmenn. Da helst Aaron Lennon, Chris Cohen (kanskje?) og Jordan Spence...

Lenke til kommentar

Aaron Lennon, Chris Cohen og Jordan Spence? Nei takk. Chris Cohen spiller i Championship i en alder av 22 år. Det er fint med britiske spillere, men da må de nå opp til den standarden vi ønsker. Jeg har mer tro på Tom Cleverley enn jeg har på Cohen. I forsvar blir Spence unødvendig ettersom vi egentlig ikke trenger å erstatte Neville. Aaron Lennon er en spiller jeg slett ikke ønsker i klubben, selv om han har storspilt denne sesongen. Jeg har mer tro på spillere som har flere strenger å spille på enn fart, som stort sett er det som gjør at Lennon har nådd langt som fotballspiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...