Thomhess Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Mange rykter svirrer rundt på internett om en såkalt iTablet, eller tablet mac som Apple visstnok har under produksjon. Jeg lurer på hva dere har hørt om denne, hva vi kjenner til, om dette kan bli et vellykket produkt o.s.v. Jeg er åpen for svar fra alle som har noen fornuftige innspill! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 ryktene skal ha det til at den heter iSlate, ikke iTablet. vi vet ikke stort, men litt om at det mulig blir 10" skjerm. vi får vite mer 26.januar Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Har hørt disse navnene er mulige: iSlate iTablet iPad iSlate har vist seg å være mest sannsynelig. Det har også kommet fram at Apple har kjøpt opp merkenavnet TabletMac, i tillegg til nettdomenet www.islate.com. Det har vært snakk rundt hvilket operativsystem den skal kjøre, der de fleste ryktene ender på iPhone OS. Flere utviklere har også fått beskjed om å forberede applikasjoner til en slik plattform Lenke til kommentar
Torstein Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Høres veldig kult ut. Blir spennende å se. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 håper ihvertfall at det er en ekstrem versjon av iphone OSet, ihvertfll nærmere OSX enn iPhone OS Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Jeg tenker det samme. En forvokst iPhone er ikke så veldig spennende i seg selv, må være noe ekstremt ved det. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Tror mer på TabletMac enn iSlate. Apple har jo gått bort fra iBook, og alle maskinene har Mac i navnet - MacBook (Pro), iMac, Mac Pro, Mac Mini. Hvorfor plutselig bryte trenden de allerde har? På en annen side, de ser den kanskje ikke som en ordentlig Mac, og siden de har iPhone og iPod, kan jo iSlate også fungere. Men tja, den som lever får se. Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Tviler på at navnet blir TabletMac. TabletMac har vært et merkenavn for et produkt som har blitt solgt tidligere. Bedriften som hadde dette merkenavnet levde av å bygge om bærbare Mac'er til tableter. Jeg tror nok heller at Apple har kjøpt opp merkenavnet for å ha kontroll over alt som kan likne deres produkt. Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Jeg fant dette bildet liggende på nettet. ikke helt ulikt noe Apple kunne ha lagd: Denne kjører også Mac OS, noe jeg personlig håper Apple's også vil gjøre. Desverre tyder ting mer imot der ryktene sier iPhone OS. Filmer jeg har sett viser derimot at det er en utvidet iPhone OS vi vil se. Her er noen eksempler som kan likne på snikfilmer: http://www.youtube.com/watch?v=Dhe6JmjKin8&NR=1 http://www.youtube.com/watch?v=CtdpLYtzacc...feature=related Mange som sier at dette er fake, men det at programmene blir brukt etter at de er åpnet høyner nivået på animering Endret 29. desember 2009 av Thomhess Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Du skal ikke bruke hele linken til youtube men bare selve [youtube] UPo-M8bzRrc[/youtube] og ikke hele linken. Men greia med apple er ikke å bare lage ett produkt men ett helt miljø rundt varen, akkurat som ipod-itunes, iphone-appstore. I seg selv virker ikke produktet noe spennende, litt fancy design gjør ikke så mye om du ikke får brukt produktet. Endret 29. desember 2009 av Blåbær Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 29. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2009 Du skal ikke bruke hele linken til youtube men bare selve [youtube] UPo-M8bzRrc[/youtube] og ikke hele linken. Men greia med apple er ikke å bare lage ett produkt men ett helt miljø rundt varen, akkurat som ipod-itunes, iphone-appstore. I seg selv virker ikke produktet noe spennende, litt fancy design gjør ikke så mye om du ikke får brukt produktet. Jeg tror du har et poeng der, men om ryktene blir sanne og den kjører iPhone OS har de jo allerede bygget opp det meste nødvendige miljøet. Kjenner jeg Apple rett har de sikkert inngått en del avtaler med aviser, blader mm. om distrubiering gjennom deres plattform. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 John Gruber er som kjent en smarting, interesserte bør ofre noen minutter for å lese hans tanker om Tablet: http://daringfireball.net/2009/12/the_tablet Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Det kan bli bra, har lenge tenkt på å skaffe meg ein bærbar mac, da eg har iMac og iPhone. Kanskje det ender opp med ein iSlate. Eg har mest tru på at den vil heite iSlate. Etter som apple nettopp har kjøp domene iSlate. Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Det kom i dag opp en ny artikkel på Mac1.no rundt iSlate. De skriver at Wall Street Journal har kommet med ytterligere info om den med en ny dato for lansering: 27. Januar. Dere kan jo lese den selv her Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 And the Hype is on! Tror egentlig at det kan bli spennende å se hvilket konsept Apple leverer. Lenke til kommentar
Thomhess Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Dere har sikkert lest den, men her er enda en artikkel fra Mac1: http://mac1.no/artikkel/8651/blir-apples-islate-slik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå