Gå til innhold

Diskusjon: iTablet - Et nytt Apple produkt?

Anbefalte innlegg

Mange rykter svirrer rundt på internett om en såkalt iTablet, eller tablet mac som Apple visstnok har under produksjon. Jeg lurer på hva dere har hørt om denne, hva vi kjenner til, om dette kan bli et vellykket produkt o.s.v.

Jeg er åpen for svar fra alle som har noen fornuftige innspill!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

ryktene skal ha det til at den heter iSlate, ikke iTablet.

vi vet ikke stort, men litt om at det mulig blir 10" skjerm.

vi får vite mer 26.januar

Lenke til kommentar

Har hørt disse navnene er mulige:

iSlate

iTablet

iPad

iSlate har vist seg å være mest sannsynelig. Det har også kommet fram at Apple har kjøpt opp merkenavnet TabletMac, i tillegg til nettdomenet www.islate.com.

Det har vært snakk rundt hvilket operativsystem den skal kjøre, der de fleste ryktene ender på iPhone OS. Flere utviklere har også fått beskjed om å forberede applikasjoner til en slik plattform

Lenke til kommentar

Tror mer på TabletMac enn iSlate.

Apple har jo gått bort fra iBook, og alle maskinene har Mac i navnet - MacBook (Pro), iMac, Mac Pro, Mac Mini. Hvorfor plutselig bryte trenden de allerde har?

På en annen side, de ser den kanskje ikke som en ordentlig Mac, og siden de har iPhone og iPod, kan jo iSlate også fungere. Men tja, den som lever får se.

Lenke til kommentar

Tviler på at navnet blir TabletMac. TabletMac har vært et merkenavn for et produkt som har blitt solgt tidligere. Bedriften som hadde dette merkenavnet levde av å bygge om bærbare Mac'er til tableter. Jeg tror nok heller at Apple har kjøpt opp merkenavnet for å ha kontroll over alt som kan likne deres produkt.

Lenke til kommentar

Jeg fant dette bildet liggende på nettet. ikke helt ulikt noe Apple kunne ha lagd:

2066969618_131dda3e08.jpg

Denne kjører også Mac OS, noe jeg personlig håper Apple's også vil gjøre. Desverre tyder ting mer imot der ryktene sier iPhone OS. Filmer jeg har sett viser derimot at det er en utvidet iPhone OS vi vil se. Her er noen eksempler som kan likne på snikfilmer:

http://www.youtube.com/watch?v=Dhe6JmjKin8&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=CtdpLYtzacc...feature=related

Mange som sier at dette er fake, men det at programmene blir brukt etter at de er åpnet høyner nivået på animering ;)

Endret av Thomhess
Lenke til kommentar

Du skal ikke bruke hele linken til youtube men bare selve

[youtube] UPo-M8bzRrc[/youtube]

og ikke hele linken.

Men greia med apple er ikke å bare lage ett produkt men ett helt miljø rundt varen, akkurat som ipod-itunes, iphone-appstore. I seg selv virker ikke produktet noe spennende, litt fancy design gjør ikke så mye om du ikke får brukt produktet.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar
Du skal ikke bruke hele linken til youtube men bare selve
 [youtube] UPo-M8bzRrc[/youtube]

og ikke hele linken.

Men greia med apple er ikke å bare lage ett produkt men ett helt miljø rundt varen, akkurat som ipod-itunes, iphone-appstore. I seg selv virker ikke produktet noe spennende, litt fancy design gjør ikke så mye om du ikke får brukt produktet.

Jeg tror du har et poeng der, men om ryktene blir sanne og den kjører iPhone OS har de jo allerede bygget opp det meste nødvendige miljøet. Kjenner jeg Apple rett har de sikkert inngått en del avtaler med aviser, blader mm. om distrubiering gjennom deres plattform.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...