Gå til innhold

Hamsteren min lukter ostepop, noen gode råd?


Anbefalte innlegg

Jeg brukte nettop litt tid på å kose med hamsteren min når han fikk seg en deilig eple-bit, og etterpå merket jeg at hånden min luktet som ostepop, og jeg kan ikke fordra ostepop ... det lukter ... ja, jeg vil ikke si hva. Er det vanlig å vaske hamster med gjevne mellomrom, eller vil han få noen slags traumer av såpe og vann?

Endret av Timeo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du vurdert å vaske den?

 

Ja, dette nevnte jeg jo allerede i førsteposten. Men spørsmålet mitt er: Er det humant å vaske en hamster? Jeg vil heller at han skal lukte roser enn ostepop, for å si det sånn.

 

Edit: Og hvis det er humant å vaske en hamster, hvordan gjør man det. I badekaret? Shampoo og balsam?

Endret av Timeo
Lenke til kommentar
De skal ikke bades. Kjøp heller sand ja. Min elsket det.

 

Jeg så noe sand i dyrebutikken i dag, men den var litt over jule-budsjettet mitt, så jeg gikk for bomull istedenfor, of noen fine epler. I det minste fikk jeg lov til å ta hamsteren ut av sin selfpåførte eksil i en bomullsklatt, han fikk lov til å gå på pc-bordet, jeg fikk forklart at jeg var snill, at jeg alltid ville gi han mat og vann og alt han trengte, og da krabbet han opp i hånden min og så koste han med snuten mot nesen min :) Han er en skikkelig kosegutt, men er mye mer asosial enn meg, og er nok fornøyd dersom han kan grave seg ned i en bomullshule der han lagrer korn og bæsj.

Lenke til kommentar
Du kan bruke sand beregnet på Chinchilla. Bedre vaskesand får du ikke.

Kjøpes i dyrebutikker og koster vel rundt 100,- boksen.

Ikke kjøp slik sand for fugler på matbutikken :)

 

Jeg så den sanden i dag og tenkte umiddelbart at det måtte være midt i blinken, men jeg hadde litt dårlig råd, og fant ut at hamsteren ville sette mer pris på myk bomull og epler enn sand. Så da blir det sand etter nyttår. Han er tross alt en syrisk hamster, så skulle tro at det er litt ørken og sånn i Syria og at det vil føles som "home". :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...