knut Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Integrert skjermkort og minnekontroller er noen av nyhetene Les mer Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Jeg tror denne skal få problemer mot Qualcomm Snapdragon dual core, men vi får se. Hvis Intel gjør en rask krymping til 32nm og oppgraderer til DDR3 så kan dette bli veldig bra, men i dagens utgave har den nok fortsatt for stor apetitt på strøm. Endret 21. desember 2009 av Anders Jensen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Her var det mange irriterende begrensninger. Jeg håper på bedre produkter fra AMD. Og hvorfor de ikke kan somle seg til HD aksellerajson er for meg ubegripelig. Endret 21. desember 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Så for meg en kongeplattform for en liten stuepc, men neida. Alt har jo HD for tida, så at denne ikke fikk det er trist. Men er det skreddesydd miniPC så er vel ikke HD så fryktelig nøye..? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Man skal få støtte for HW akselerasjon på denne platformen med egne dedikerte video dekodere. Skulle ikke være noe problem. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 kommer nok til å ta litt tid før de helt perfekte mini-pc'ne kommer. for meg er den største begrensningen egentlig at men ikke kan spille av 1080p om man skulle ønske det. gpgpu med openCL er også noe jeg ønsker å se i en minipc. mest for at cpu'en pleier å være en veldig bregrensende faktor. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Intel har også klart å eliminere muligheter for 3. part til å lage chipset og dermed bedre grafikk. De nekter blant annet å gi nVIDIA en lisens til å bruke DMI-bussen. Noe som er en av tingene som har gjort at Intel har blitt saksøkt av FTC (Federal Trade Commission). Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Hmmmm, ARM er fortsatt langt overlegent. Bestillet et beagleboard eller noe annet, bedre ytelse og bruker mindre strøm. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Bedre ytelse enn dobbelkjerne atom? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 det er ikke akuratt god ytelse på en atom da. Lenke til kommentar
asshole Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 "Intel har også klart å eliminere muligheter for 3. part til å lage chipset og dermed bedre grafikk." Ehh...hva har 3.part chipset med bedre grafikk å gjøre? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) De har ikke eliminert muligheten for andre chipset. Som Anand skriver kan man koble seg til pci express porten på sørbroen. Det er også lagt opp til video dekodere, som skal kunne gi full hd og blue ray støtte, uten de store kostnadene eller noe nevneverdig høyere energiforbruk. Legger til: For å svare på spørsmålet over: Nvidia lager brikkesett med integrert grafikkprosessor. På dagens/den gamle platformen, kunne man bare bytte ut intel brikkesettet, men intel gir ingen lov til å bruke DMI(?), derfor blir det vanskelig å lage brikkesett. Endret 21. desember 2009 av O:M:A Lenke til kommentar
asshole Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 "men intel gir ingen lov til å bruke DMI(?), derfor blir det vanskelig å lage brikkesett." Sant. Men siden mye av brikkesettet nå er integrert i cpu ser jeg ikke helt poenget med andre brikkesett. Litt overkill å bytte ut resterende brikkesett for å få bedre grafikk, kan jo bare slenge på en gpu på pci express (som på hvilken som helst pc). Lenke til kommentar
HKS Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 "men intel gir ingen lov til å bruke DMI(?), derfor blir det vanskelig å lage brikkesett." Sant. Men siden mye av brikkesettet nå er integrert i cpu ser jeg ikke helt poenget med andre brikkesett. Litt overkill å bytte ut resterende brikkesett for å få bedre grafikk, kan jo bare slenge på en gpu på pci express (som på hvilken som helst pc). Det koster penger... Vet heller ikke hvor mange PCI Express lanes Intel har plassert på south-bridge. Tipper 4 stk PCIe 1.1 kanaler jeg... Det hadde vært en mye mer elegant løsning å koble seg inn på DMI, og sluppet hele Intel sør-bruen, og erstattet den med en løsning med integrert grafikk. GPU-delen av CPU kunne da blitt deaktivert. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Bedre ytelse enn dobbelkjerne atom? Hvilken ytelse? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Hmmmm, ARM er fortsatt langt overlegent. Bestillet et beagleboard eller noe annet, bedre ytelse og bruker mindre strøm. Bedre ytelse enn beagleboard. Som er cortex a8 på 600 mhz. Jeg tror ikke beagleboard er i nærheten av ytelsen til pinetrail. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Tja, en 1600mhz atom ytet som en 800mhz celeron! Videre kan det legges på at x86 er den svakeste arikekturen. En 600mhz ARM yter en god del bedre en en den stakkers 800mhz celeronen igjen. ARM er ytelse per watt, vi prater 1 watt forbruk og overlegen ytelse for dette. Pinetrail vi så langt jeg har skjønt det litt bedre grafik, da dagens er søppel som såvidt sender bilde. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) En pineview på 1,66 ghz yter 10% bedre enn en 1,66 Ghz atom med fsb. Og en n270 (1,6 Ghz) yter like godt som en 900 Mhz sempron(K8 med 256 kb L2 cahcekilde). DVS pineview enkeltkjerne yter som 1 Ghz sempron(k8), og det je ghar prøvd av cortex a8 var ikke spesielt imponerende(iphone 3gs) i forhold til en netbook. ... Granted, Atom is significantly faster than the A8, but it also draws much more power. Endret 22. desember 2009 av O:M:A Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 A8 er enkeltkjerne, den nye atomen er dual kjerne.......... Og det mye til grunns her. F.eks at Ipoden har en underklokket en, og at A8 begynner å trekke litt. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Pinetrail platformen har både enkelt kjerne cpu og dobbelkjerne cpu. Atom er kraftigere uansett. Vi får se når vi får dobbelkjerne A8 på 1,5 Ghz. Beagleboard kjører også 600 Mhz. Akkurat som palm pre og iPhone 3gs. Endret 24. desember 2009 av O:M:A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå