Gå til innhold

PC + Dacmagic vs high-end CD-spiller

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

hmm, godt spørsmål!

Hvis du har mange CD'r og det er der du ønsker å satse vil jeg anbefale å kjøpe en stand alone cd-spiller. Da slipper du jo datamaskin som så kjent er en stor støykilde.

Jeg håper egentlig dypt inne at du har nok kapital til å kjøpe dacmagic og cd-spiller for å sammenligne og skrive en god blog her :!:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

1. Dacmagic bruker de samme konverterne som Cambridge 740/850C - ergo "samme" lyd som fra cd-spillere til mange ganger prisen. En cd-spiller til 3k vil sannsynligvis få bedre lyd om du slenger en Dacmagic mellom den og forsterker.

2. Jeg bruker pc som hovedkilde, og en usb-basert "monster-dac". Dette spiller bedre enn svært mange kombinasjoner av eksterne dac'er, high-end cd-spillere til 20-30k.. Du får ikke high-end cd-lyd for 2.500, men med Dacmagic får du mye for pengene - ingen tvil der, og det vil være god nok lyd for de absolutt aller fleste. Når det gjelder hva som er high-end og ikke tror jeg vi lar vente - for min del får du ingenting som ligner på high-end før du bikker godt over 10.000 på cd-spiller-siden.

3. Proaudio - Cd er et format som er død innen fem år - dette kommer fra bransjen - og meg selv. Rip alle cd'ene dine til flac på pc, og bygg en pc som er stillegående. Jeg hører knapt at min er på, og uansett spiller jeg jo musikk 90 % av tiden den er på, og da på et volum som overstiger den lille støyen som kommer fra fire 120mm vifter, og vannpumpen. It's all good!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er neppe noen forskjell, det er lite som tyder på noen vesentlig forskjell mellom dacer til normal lytting per i dag. CD-spilleren har sannsynligvis mer enn god nok dac til at man ikke hører forskjell, når det er sagt ville jeg brukt en PC i dag.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...