soccet Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Kan noen hjelpe meg??? Kjører Win Pro xp sp1 norsk. Ofte henger maskinen seg helt. Explorer tar all ytelsen av cpu. Har en xp 1800+ Noen som har noen tips...!!!! Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Er prosesoren og ramen stor nok Lenke til kommentar
Bombur Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Jeg har også det samme problemet! Har akkurat formatert disken og installert XP Pro med SP1. Etter jeg har startet maskinen står 'Bruk av CPU' på 40-50% hele tiden. Men ingen av prosessene bruker CPU-ressurser... Etter en stund låser hele greia seg eller tar en sånn alltid-like-hyggelig spontan-reboot. Hva kan være problemet? Har forresten 1333MHz og 768 MB RAM. Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 hadde problem med at maskinen låste seg og startet på nytt. men det kom av at jeg hadde satt hastigheten på prosessoren litt opp.... har ikke hatt problemet siden jeg satt det på det den skal stå på. skjermkortet kan også gjøre det hvis ikke driverene er up to date... Lenke til kommentar
Bombur Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Hmm... Jeg har ikke stilt opp hastigheten på CPU-en. 10x133MHz står den på. Lastet ned driver til skjermkortet og installerte denne også, men det er akkurat likedan for det. Veldig frustrerende... Flere tips? Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 har du alle oppdateringene til xp som ligger på microsoft sine sider? eventuelt så er det vel noen der som går på IE. kan jo hende at det hjelper å avinnstallere eller innstallere. :-? Lenke til kommentar
Bombur Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg har kjørt Windows Update, så alt det nyeste av oppdateringer skal være installert. Forresten testet jeg på å stille CPU frekvensen til 1000 MHz i stedet for 1333 MHZ. Da er XP stabilt som bare det! Selv om CPU-prosenten ligger på rundt 10% når maskinen er idle... ? Takler ikke XP at hastigheten på bussen er 133 MHz eller noe? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 da kan det være minnet, prøv å sett det til cas 2.5 hvis det står på cas 2 og juster de andre tallene til litt høyere verdier Lenke til kommentar
Bombur Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Hvor kan jeg stille på dette da? Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 bruk opera det er mye berdre enn explorer www.opera.no Lenke til kommentar
Legion Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 bruk opera det er mye berdre enn explorer www.opera.no det er ikke snakk om Internet Explorer Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 bruk opera det er mye berdre enn explorer www.opera.no det er ikke snakk om Internet Explorer ok sorry..... :oops: :oops: Har du SP1 så avinstalær den Lenke til kommentar
Bombur Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Har som nevnt tidligere installert SP1 ja, men jeg hadde akkurat det samme problemet før også, så jeg tror ikke det er løsningen... Innbiller meg at det kan være et hardwareproblem, men det synes jeg egentlig er litt merkelig, siden alt var stabilt under Windows 2000... Lenke til kommentar
Trixxter Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 kjørt ad-aware eller lignendes program og et godt antivirus prog på maskina? Spybot S & D : http://security.kolla.de/ Ad-aware: http://www.lavasoftusa.com/ Lenke til kommentar
mnx Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Gjelder dette dersom du f.eks trykker på en avi-fil i Windows Explorer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå