Gå til innhold

Explorer henger seg...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også det samme problemet! Har akkurat formatert disken og installert XP Pro med SP1. Etter jeg har startet maskinen står 'Bruk av CPU' på 40-50% hele tiden. Men ingen av prosessene bruker CPU-ressurser... Etter en stund låser hele greia seg eller tar en sånn alltid-like-hyggelig spontan-reboot.

Hva kan være problemet? Har forresten 1333MHz og 768 MB RAM.

Lenke til kommentar

hadde problem med at maskinen låste seg og startet på nytt. men det kom av at jeg hadde satt hastigheten på prosessoren litt opp.... har ikke hatt problemet siden jeg satt det på det den skal stå på. :)

skjermkortet kan også gjøre det hvis ikke driverene er up to date...

Lenke til kommentar

Hmm... Jeg har ikke stilt opp hastigheten på CPU-en. 10x133MHz står den på. Lastet ned driver til skjermkortet og installerte denne også, men det er akkurat likedan for det. Veldig frustrerende...

Flere tips?

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Windows Update, så alt det nyeste av oppdateringer skal være installert. Forresten testet jeg på å stille CPU frekvensen til 1000 MHz i stedet for 1333 MHZ. Da er XP stabilt som bare det! Selv om CPU-prosenten ligger på rundt 10% når maskinen er idle... ?

Takler ikke XP at hastigheten på bussen er 133 MHz eller noe?

Lenke til kommentar

Har som nevnt tidligere installert SP1 ja, men jeg hadde akkurat det samme problemet før også, så jeg tror ikke det er løsningen... Innbiller meg at det kan være et hardwareproblem, men det synes jeg egentlig er litt merkelig, siden alt var stabilt under Windows 2000...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...