havardbe Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Hei, Noen som har noen anelse om det er et web grensesnitt eller om jeg kan bruke telnet eller liknende for å åpne porter i denne typen modem? Hastigheten er helt rå (80Mbps/10Mbps), men så lenge jeg ikke kan åpne porter kan det ikke brukes til bittorrent f.eks. Håper noen har noen tips EDIT: Virker som jeg har en public IP (89.9.xxx.x), så trodde det bare skulle være å åpne porter i software firewallen, men det hjelper ikke. Leste også noe om at man måtte sette APN til vpn.netcom.no, men finner ingen setting for endring av APN. Endret 21. desember 2009 av havardbe Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Jeg var bort i noe lignende med 3G. Da måtte jeg laste ned siste programvare fra ISP for å få mulighet til å sette den til public / uten sperrer. Endret 21. desember 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
havardbe Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Ifølge Netcom teknisk support har 4G tilgangspunkt internet.netcom.no, og det går ikke an å forandre på det. Det er heldigvis 30 dagers angrerett på 4G greiene, så det går nok i retur. Gøy å ha prøvd det, men uten mulighet for åpne porter ser jeg ikke det helt store behovet for min egen del. Lenke til kommentar
svingen_the1 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hei! fikk det akuratt selv og fikk 7mbit ut og 14mbit ned...så er ganske fornøgd men fikk samme "problem" med nat løsningen vil jo da være og kjøpe seg billig VPN tilgang i utlande får så og kjøre alt via der og ha 1:1 nat der skal se om jeg finner noe bilige plasser Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Ser dette temaet er satt som "løst" - det er det vel knapt - en ting er å stenge porter for å beskytte uvitende brukere - en annen ting er å sperre alt og ikke kunne åpne noe som helst - dette skal jo være et alternativ til ADSL, Kabelmodem og fiber, og med en så restriktiv filteringspolitikk så skremmer de jo bort brukerne? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Vel jeg er evig glad at Torrent brukere ikke får benyttet nettet 100% da dere struper alt som heter kapasitet. Skaff dere en Adsl, kabel eller fiber linje for slikt bruk sier jeg. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Selv bruker jeg ikke Bittorrent i særlig grad, ei heller på fastlinje, og er enig i at det vil drepe NetCom 4G ganske kjapt. Men man kunne vel forvente å kunne bruke en enkel FTP-klient via ICS kanskje? Trodde det først var ICS som var problemet, men det fungerer knirkefritt via andre aksessformer, også "3G" med et APN som gir full tilgang. Med de muligheter for "intelligent firewalling" som finnes i dag bør det være fullt mulig for NetCom å strupe bruk av BT uten å ramme uskyldige FTP-klienter. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Selv bruker jeg ikke Bittorrent i særlig grad, ei heller på fastlinje, og er enig i at det vil drepe NetCom 4G ganske kjapt. Men man kunne vel forvente å kunne bruke en enkel FTP-klient via ICS kanskje? Trodde det først var ICS som var problemet, men det fungerer knirkefritt via andre aksessformer, også "3G" med et APN som gir full tilgang. Med de muligheter for "intelligent firewalling" som finnes i dag bør det være fullt mulig for NetCom å strupe bruk av BT uten å ramme uskyldige FTP-klienter. Helt enig her, tjenester som benyttes i bedriftsmarkedet og til dels i privatmarkedet annet enn leaching og "ulovlig" nedlastning (Alt ettersom) syns jeg skal være tilgjengelig. Ser for meg det mobilebredbåndsnettet mellom Bergen og Stavanger (Båt) der jeg kan feks streame en fotballkamp. Pr i dag er største delen dekket av 3G og Edge, men skulle ønske det var 3g hele veien (Netcom). Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Etter NetCom gjorde noen endringer i oppsettet fungerer endelig FTP som det skal i hvert fall (puh) :!: Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Etter NetCom gjorde noen endringer i oppsettet fungerer endelig FTP som det skal i hvert fall (puh) :!: Hehe, høres knall ut! Ellers, spent på responstiden over tid er denne stabil? Konfigureringen ble det gjort i modemet du benytter eller i nettet til Netcom? Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Etter NetCom gjorde noen endringer i oppsettet fungerer endelig FTP som det skal i hvert fall (puh) :!: Hehe, høres knall ut! Ellers, spent på responstiden over tid er denne stabil? Konfigureringen ble det gjort i modemet du benytter eller i nettet til Netcom? Foreløpig har jeg ikke målt noe særlig over tid - har gjort for mange endringer til at det har vært noen vits - men tenkte å bruke PRTG e.l. for å se på det snart. Forsto at konfigurasjonsendringen ble gjort sentralt. Lenke til kommentar
effbiai Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Forsto at konfigurasjonsendringen ble gjort sentralt. Hei Hva bad du NetCom gjøre for å få rutet deg utenom den sentrale firewallen? På mitt 3G modem kommer jeg utenom firewallen om jeg bruker APNet vpn.netcom.no. Har testet 'vpn.netcom.no', 'netcom' og 'internet.netcom.no' i mitt 4G modem uten hell. Lenke til kommentar
leftbrain Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Forsto at konfigurasjonsendringen ble gjort sentralt. Hei Hva bad du NetCom gjøre for å få rutet deg utenom den sentrale firewallen? På mitt 3G modem kommer jeg utenom firewallen om jeg bruker APNet vpn.netcom.no. Har testet 'vpn.netcom.no', 'netcom' og 'internet.netcom.no' i mitt 4G modem uten hell. Hei, Jeg tror nok ikke de har gjort noen spesialtilpasninger for meg alene, heller gjort noen endringer i konfig sentralt. Mitt problem var jo at FTP-klienten min ikke fungerte, og det var en drøy feil IMHO. Når det gjelder skifte at APN var jo historien fra Netcom at det første 4G-modemet ikke kunne brukes med andre APN enn internet.netcom.no. Hvordan det er med den nye modellen vet jeg ikke enda, her får jeg endret APN i konfig, men det ser ikke ut til å ha noen effekt på hva som tillates av trafikk og ikke. Hva er det du spesifikt har problemer med? Lenke til kommentar
effbiai Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Forsto at konfigurasjonsendringen ble gjort sentralt. Hei Hva bad du NetCom gjøre for å få rutet deg utenom den sentrale firewallen? På mitt 3G modem kommer jeg utenom firewallen om jeg bruker APNet vpn.netcom.no. Har testet 'vpn.netcom.no', 'netcom' og 'internet.netcom.no' i mitt 4G modem uten hell. Hei, Jeg tror nok ikke de har gjort noen spesialtilpasninger for meg alene, heller gjort noen endringer i konfig sentralt. Mitt problem var jo at FTP-klienten min ikke fungerte, og det var en drøy feil IMHO. Når det gjelder skifte at APN var jo historien fra Netcom at det første 4G-modemet ikke kunne brukes med andre APN enn internet.netcom.no. Hvordan det er med den nye modellen vet jeg ikke enda, her får jeg endret APN i konfig, men det ser ikke ut til å ha noen effekt på hva som tillates av trafikk og ikke. Hva er det du spesifikt har problemer med? Mitt problem er at jeg ikke får logget på servere som krever eksempelvis ident. Samt at jeg ikke får logget meg inn på min pc via ssh. Grunn: Innkomende requests er sperret. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 2. juni 2014 Del Skrevet 2. juni 2014 (endret) hadde samme problem som TS, fikk ikke åpnet porter fra 4g router etter litt googeling fant jeg ut at vpn.netcom.no skulle fungere brukte chess som bruker +p så jeg lagde en egen apn profil med den infoen og volla det fungerte faktisk =) håpløst at de faktisk NAT-er mobilt internett. Endret 2. juni 2014 av kjeLL// Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå