Beritaron Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Er Moblin v2 verdt en test på din nett-PC? Les mer Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) gratiskonkurrent til apple? ps skrivefeil på linken: hhttp://moblin.org/documentation/test-drive-moblin/using-moblin-live-image Endret 21. desember 2009 av Squeegie Lenke til kommentar
troari Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Går heller for denne nop 4.3.1 Norsk tastatur og Opera10.0 Puppy Linux puplets finnes i ett hav av utgaver. http://puppylinux.org/news/puplets/new-nop-puppy/ Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Det er så lett å se at dette ikke er noe for meg. Ref: http://images.gfx.no/641/641367/m_zone-diag.jpg Det eneste i den listen jeg kan tenke meg er kalenderen. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Hvorfor er utnyttelsen av den vertikale skjermplassen så ufattelig dårlig? Designmessig så er det et merkelig trekk å benytte en så stor horisontalt orientert menylinje når dagens skjermer har dårligere vertikal oppløsning enn noen sinne (siden 1992 eller deromkring). Det er kanskje marginalt bedre enn standardoppsettet til Gnome (gyldig sammenligning selv om dette er et annet skrivebordsmiljø), men det legger ikke akkurat terskelen særlig høyt Endret 21. desember 2009 av Manuel Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Det er så lett å se at dette ikke er noe for meg. Ref: http://images.gfx.no/641/641367/m_zone-diag.jpg Det eneste i den listen jeg kan tenke meg er kalenderen. tror det vil være fullt mulig å endre hva som vises der, eller at noen lager nye ting som kan vises. pokker og, skulle ikke forundre meg om en eller annen geek lager ett panel for overvåking av serverparken eller lignende forøvrig er det rett fram å kjøre vanlige linux-programmer. eneste "problemet er at dem går full-skjerm en så lenge svjv... Hvorfor ble denne artikkelen publisert? Hadde huket av for testartikkel da det var en ting jeg ønsket å teste, burde vel kanskje sagt ifra også. Var den første artikkelen jeg lagde som en test for å venne meg til å skrive HTML-koder, og testet ut en del koder jeg har brukt i senere artikler som også har blitt fjernet. hehe, noen som fant på dem skulle ha en smule førjulsmorro? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Noen som vet om Moblin er suveren på strømstyring/batterilevetid, i og med at Intel har en finger med i spiller? Lenke til kommentar
douwethaman Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 moblin? naaah... liker det ikke jeg har prøvd alle versjonene som har komen ut... holder meg til Ubuntu Netbook Remix 9.10! Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Hvorfor er utnyttelsen av den vertikale skjermplassen så ufattelig dårlig? Designmessig så er det et merkelig trekk å benytte en så stor horisontalt orientert menylinje når dagens skjermer har dårligere vertikal oppløsning enn noen sinne (siden 1992 eller deromkring). Det er kanskje marginalt bedre enn standardoppsettet til Gnome (gyldig sammenligning selv om dette er et annet skrivebordsmiljø), men det legger ikke akkurat terskelen særlig høyt Det skal nevnes at disse forsvinner ved å flette seg inn bak det man driver med. Dette skrivebodsmiljøet er tilegnet netbooks, ingenting annet. Nettopp fordi det ofte bare er 600px i høyden er en del spesielle hensyn tatt. GNOME på mindre enn 768 i høyden er bare tragisk. Jeg ser forøvrig poenget ditt, men det hadde dog blitt litt forvirrende med en meny på hver sin side av skjermen. Endret 22. desember 2009 av Spetsnaz Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Moblin har ligget ute i versjon 2.1 siden 4. november, og støtter norsk tastaturoppsett. Jeg installerte det i går, og likte det. Det er jo veldig enkelt, men det lille som er der fungerer veldig bra. Oppstart, inkludert BIOS, var på 20 sekunder. De har ikke Java i pakkebrønnen enda, det er mitt største ankepunkt. Lenke til kommentar
Perius Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg prøvde denne en liten stund, funket fint helt til jeg skulle legge til codecs for å se ett par filmsnutter. Moblin 2 er basert på både Fedora 10 og 11 så det blir utrolig knotete å legge inn enkelte ting. Valgte deretter å prøve Ubuntu sin Moblin Remix. Og denne er like kjapp som Intel sin, pluss at man har langt større frihet med hva som kan installeres av programmer. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Glemte du noe når du klippet/limet artikkelen? hint: "Moblin er.." Lenke til kommentar
iStalkPhoto Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Moblin er for ustabilt og snevert... Sjekk heller www.jolicloud..com Bruker jolicloud på alle mine laptop's! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå