Audi9 Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Hvis jeg har en Textbox f.eks Textbox1 Så hvordan skriver jeg Textbox1.Text = 1000 eller mer? Jeg har penger på prosjektet mitt og hvis jeg har 1000 eller mer av bronze så skal jeg ta bort 1000 bronze og legge til 1 på silver. Koden jeg trenger hjelp til er: Textbox1 = Bronze Textbox2 = Silver If Textbox1.Text = 1000 eller mer <-- (Her er problemet) Then Textbox1.Text = Textbox1.Text - 1000 Textbox2.Text = Textbox2.Text + 1 Else Msgbox ("You dont have 1000 bronze") End if Endret 21. desember 2009 av Audi9 Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Tall og tekst er to veldig forskjellige ting, og slik matte kan du ikke gjøre på tekst. Jeg tror du skal lese deg opp på datatyper og konvertering mellom dem før du fortsetter, disse tingene får du bruk for hele tiden når du programmerer. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Tja, du kan vel prøve noe slikt: Edit: Jepp, stemmer det som Harald Staff sier. Endret 21. desember 2009 av Merkoen Lenke til kommentar
Audi9 Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Den koden virket ikke helt? Det stod at Integer var ikke en del av text Men jeg fikk det til å virke med koden: If Bronze.Text >= 1000 Then Bronze.Text = Bronze.Text - 1000 Silver.Text = Silver.Text + 1 End If Tusen takk for den hjelpen jeg fikk Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Men du gikk glipp av poenget til Harald Staff. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Den koden virket ikke helt? Det stod at Integer var ikke en del av text Men jeg fikk det til å virke med koden: If Bronze.Text >= 1000 Then Bronze.Text = Bronze.Text - 1000 Silver.Text = Silver.Text + 1 End If Tusen takk for den hjelpen jeg fikk Du fikk error pga du ikke hadde et tall i begge tekstboksene. Uansett, skal du gjøre det sikkelig, les det Harald Staff skrev over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå