Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjernet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får ikke tilgang til den. Skal du åpne porter eller tilsvarende, har du to valg;

1) Gjøre dette via 'Mine Sider' hos leverandøren din. Hos noen kan du åpne både porter og DMZ. Hos andre kan du kun sette DMZ.

2) Ringe leverandør, og be de sette routeren i bridge-modus. Du kan da installere din egen router, og åpne porter etc via den (ca samme som DMZ, men du slipper 2x NAT).

Lenke til kommentar
Herregud så mye styr... Hvorfor kan vi ikke bare ha vanlig tilgang til routeren med lyse?

Fordi om det hadde vært fri tilgang til routerne, så hadde Lyse/Altibox brukt en halv formue i kundeservice. Og for Ola Nordmann som må åpne en port til sønnens online-spill, så er 'Mine Sider' ofte litt enklere å forholde seg til, enn å måtte logge seg inn på en router, med masse andre avanserte instillinger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Den eneste fornuftige løsningen for lysekunder som har behov for å sette opp routeren selv og gjøre mer enn bare portforwarding, er å få satt lyseboksen i brigde-mode. Du må jo som sagt tidligere da ha en egen ruter koblet til den aktuelle utgangen på lyseboksen. Har hørt flere som får problemer med lyse som sier at boksen ikke kan settes i brigde mode og andre får beskjed om at de ikke får kjøre boksen i bridge mode, må bare si at dette er bullshit, og hvis du får denne beskjeden, så mas deg til det, og sier de at det ikke går an, så protester, for rundt om i distriktet så kjenner jeg ihvertfall 10 stykker som har fått satt sin lyseboks i bridgemode - og samtlige fikk invendinger fra lyse før de endelig gikk med på det...

btw, lyse har den mest crappy kundeservice og oppfølging i dette landet, det er jeg overbevist om. Uansett, er du en litt mer avansert bruker enn bare at "det skal fungere når jeg plugge i" så kjør brige-mode. Det å ha en firewall / router som du ikke har full oversikt og kontroll over er for de fleste avanserte brukere en irriterende ting, og måtte løse med jalla løsninger... Du kan også forwarede ALLE porter fra lysboksen til routerens "inn-ip-adresse" for så rute videre derfra, men det er rotete og uoversiktelig å NATe to ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...