Gå til innhold

amd x4 955 oppgrad.; kompatibiltetssjekk?!

Anbefalte innlegg

her er oppsettet

AMD PHENOM II X4 955 BLACK EDITION 3.2 GHZ CACHE=8MB AM3 125W RETAIL (HDZ955FBGIBOX)

GIGABYTE AMD 785G AM3 MAX-16GB DDR3 ATX 2PCIE16 3PCI 6RAID HDMI (GA-MA785GT-UD3H)

OCZ TECH StealthXStream 600W PSU / Silent 120 mm fan / 83% Efficiency (OCZ600SXS-EU)

KINGSTON 4GB 1600MHZ DDR3 NON-ECC CL9 9-9-9-27 DIMM KIT OF 2 (KHX1600C9D3K2/4G)

SEAGATE BARRACUDA 7200.12 500GB SATAII 16MB (ST3500418AS)

totalsum 3769,-

Mitt kjære dfi lanparty socket 939 hk røyk i helgen, så nå fant jeg ut at det var på tide med en oppgradering.. har et nvidia 250 gts fra før så nytt skjermkort blir det ikke.. Er ute etter mest mulig for under 4k og at delene funker i hop.. er noen år siden sist jeg oppgraderte som dere kanskje skjønner..

Tenkte å bestlle imorgen tidlig, så om noen har noe å komme med så setter jeg pris på det..

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

vurderer denne istedenfor seagate, er det verdt de ekstra kronene?

SAMSUNG SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM (HD753LJ)

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ganske så bra det det der, men vi kan nok få rom for 965 125 w, greit nok at hk har crossfire support, men spor 2 der begrenses til 4 lanes, holder uten for stort ytelsetap for low end crossfire.

Alternativ her er

msi 770

Amd 965, 125 w

Men nå har det kommet 3 hovedkort med usb 3.0 og sata. 6, så her ville jeg kun byttet hovedkort , og beholdt amd 955, dersom budsjettet er stramt.

Alt 1

Alt 2

Lenke til kommentar

Takker for svar..

Er det noen reell forskjell på de 2 hk, foruten chipset 770 og 790, og er det noen reell ytelsesforskjell/kvalitetsforskjell?

Kan nok gå litt opp i pris, men det bør ligge rundt 4k. Ellers, er samsung F1 et greit kjøp ? 200 GB ekstra forsvarer vel prisen på 150 kroner ekstra..

Lenke til kommentar

Uff, var akkurat i kontakt med grinchen, mannen som ødela julen 2009.. Vaktmannen hos db schenker.. Hadde jeg jobbet i et transportfirma så hadde jeg nok gjort alt i min makt for å få levert pakken på julaften..

Men ingen yrkesstolthet der nei.

Uansett, cred til posten og amentio, dem gjorde alt perfekt, og jeg kunne vært en lykkelig kunde.

Har kun hk, resten sitter fast på terminalen frem til mandag.. Det er egentlig ikke mer å forvente, og jeg gjør det heller ikke.. :roll:

**'*****

Leste faktisk at db schenker garanterte at frakt skulle være fremme 24. om den var sendt 21.... Vet ikke helt om noen ikke gjør jobben sin.. Orker ikke å bruke en kalori mer på dette før mandag, men da blir det klaging.. Det kunne jo vært en viktigere pakke!

Om jeg kunne velge ville jeg tenkt meg godt om før jeg brukte dette firmaet om det var viktige forsendelser...

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...