Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Okei, gidder ikke dra inn hele storyen men skal prøve å få med det viktigste. Altså jeg møtte ei jente for en stund siden, hun la ann på meg slik jeg så det og det ble litt roting. Det varte en liten stund før hun plutselig ble usikker pga nylig brudd med en eks osv. Endte opp med at hun sa hun ikke var klar for noe forhold, ville ikke binde seg osv. Jeg taklet dette dårlig, men etter mye om og men ble vi enige om at vi skulle være venner. Vi hang mye sammen, hver dag så og si, vi flørtet fortsatt, men "offentlig" dvs hvis folk spurte så var vi bare venner. Jeg ante jo selvfølgelig et lite håp og flørtet endel tilbake. Vi holdt på slik lenge, venner trodde vi var på gli, noe de ofte kommenterte. Før hun helt ut av det blå ble sammen med kompisen min. Dvs en kompis jeg ikke lenger kan fordra pga noe som har skjedd tidligere(ikke relatert til dette). Uansett det har seg slik at hun vil fortsatt være venner og hun synes det var veldig kjipt at jeg ikke ville være med henne sammen med typen. Anyways jeg sitter igjen med masse følelser, mest sinne. Ikke bare fordi hun ble sammen med en annen, det er greit nok, men en jeg kjenner relativt godt? Nono.. Det er et par andre ting som også skurrer, blandt annet det at hun ikke var klar for noe forhold og ikke ville binne seg? Greit nok jeg skjønte at det var en hvit løgn helt fra starten av, men nå bekreftet hun at det bare var piss. En annen ting er sex, i den perioden vi holdt på ville hun ikke ha sex fordi hun måtte stole og føle seg trygg før hun gjorde noe intimt, at hun gjerne trengte flere måneder og at hun ikke hadde hatt sex med tidligere kjæresten som hun hadde vært sammen med i flere måneder. Er det da jævli rart at jeg reagerer når hun kommer å skildrer sexen mellom hun og typen som forsåvidt også var min kompis som hun har kjent i 4 faens dager? Og hvorfor snakke om det til meg, når hun tidligere har sagt som hun har sagt? Greit nok at hun tydeligvis ikke var intressert, men selv en med downs syndrom hadde klart å tolke de signalene hun sendte meg i starten til at hun faktisk ville noe, jeg er den som ikke klarer å lese om en jente er intressert så veldig lett, men hun her var det ingen tvil, trodde jeg. Alt hun gjorde var jo å gi meg falske forhåpninger, og kom med unnskyldninger basert på ting som nå bare viser seg å være piss. Det var hun som la ann på meg for faen, hva var vitsen? Som sagt jeg sitter igjen nå og er ganske sint, jeg er glad i jenta, men nå aner jeg virkelig ikke hva jeg kommer til å gjøre. Jeg har ikke følelser for jenta, men skal innrømme jeg ble ganske paff når jeg hørte at de hadde blitt sammen. Jeg føler meg tråkket på og utnytta, kanskje hun trengte noen å trøste seg på etter bruddet med eksen hva vet vel jeg? Uansett så lurer jeg på hva jeg bør gjøre, følger jeg hva jeg føler akkurat nå så ber jeg henne ryke til helvete og aldri kontakte meg igjen. Men er dette noe jeg har rett til å reagere på? Jeg vil kanskje kalle henne min beste venninne, men jeg ser virkelig rødt nå, og hadde satt pris på nøytrale meninger her. Har snakket med henne i ettertid men var ganske likegyldig til det hele fordi jeg ikke ville gjøre noe jeg kunne angre på. Lenke til kommentar
LaviX Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Nesten som å lese om seg selv dette, samme har skjedd med meg, for ca 1 mnd sia og satt igjen med mange av de samme følelsene som du har nå, men nokk om det. For å være helt ærlig så har jeg ikke noe godt svar på hva du skal gjøre. Er ikke noen ekspert på dette med forhold og jenter... Slik jeg løste det var å ikke prate så mye med henne, rett og slett bare å drite i hu. Ettersom at du er ganske pissed nå kan det hende at det er lurt å roe litt ned og bruke litt tid på å tenke over saken finne ut hva du vil. Vet ikke hva du har pratet med henne om etter dette skjedde, men kan være en ide å høre hva hun sier om det som har skjedd, det er alltid 2 sider av en sak. Men er dette noe jeg har rett til å reagere på? For å svare enkelt: JA. Du har full rett til å si hva du selv føler for denne jenta, men det kan være lurt å ikke gjøre noe du kommer til å angre på i ettertid. Vet ikke om det var et slikt svar du var ute etter, men håper det hjelper Lenke til kommentar
MRN Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Og hvorfor snakke om det til meg, når hun tidligere har sagt som hun har sagt? Fordi hun anså deg som en venn som hun kunne snakke med deg alt om - spesielt sex. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Dette har nok skjedd de fleste, man mister en jente fordi man ikke fremstår som "mann" nok. Det er derfor hun ikke lå med deg, men kunne prate om alt med deg som om du var en venninne eller en søster. Det er mulig at du var interessant i begynnelsen, men hun fikk neppe noen forelskelsesfølelse og derfor var det aldri naturlig med sex. Denne nye fyren, som jeg tipper er en selvsikker drittsekk som tar det han vil ha og virker mye mer spennende (og mye mindre trygg), var nok det hun var ute etter i et forhold. Vi må alle gjennom dette minst én gang for å lære at man ikke kan være en pushover og tro at man får jenten fordi det er sånn Hugh Grant får jenten. Man må være aktiv og interessant og ha en sterk personlighet, man må stråle av selvsikkerhet og seksualitet. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Vel vi har ikke snakket så mye om det, vi møttes en kjapp tur bare, vi snakket slik vi vanligvis gjør og hadde det bare gøy egentlig, når hun dro opp det med typen sa jeg det som det var at jeg ikke ville ha noe med han å gjøre. Den første kvelden vi rotet vil jeg si jeg opptrådde som en mann, jeg spurte henne ikke om vi skulle ha sex på en usikker måte liksom, vi endte opp i samme seng og det ble mye klåing osv, men så fort jeg prøvde å lirke trusa av henne sa hun stopp. Seinere da trakk jeg meg litt tilbake, men hun fortsatte å vise interesse, og seinere, husker ikke helt når, fortalte hun det at hun måtte føle seg trygg osv. Han nye typen er ikke akkurat det jeg ville kalle en selvsikker drittsekk, han er kanskje litt mer "alpha" enn meg men er ikke store forskjellen, han er en helt normal fyr som drar helt normalt med jenter, jeg er ganske sikker på en ting og det er at det er hun som har dratt i trådene, ihvertfall i starten. Jeg vet at hun synes han er kjempekjekk og det er vel derfor det ble som det ble tenker jeg meg. Hu er ei jente som er veldig flørtete og lett å komme i kontakt med, og derav er det mange gutter som legger ann på hu, så at personligheten, selvsikkerheten og at den sosiale statusen hans er så jævli bra tviler jeg på, hun kunne lett fått en som var mye bedre på det planet. Uansett er det lite vits å spekulere i hvorfor det har blitt som det har blitt, fordi faktumet er jo at det faktisk har blitt sånn. Det med at hun kan snakke med alt om meg og f.eks ikke har noe problem med å snakke om sex med meg er jo en ting, men når hun tidligere har sagt som hun har sagt og nå kommer med det her. Det blir liksom som om en person ringer meg å lurer på om vi skal finne på noe og jeg sier at jeg ikke orker, for så ringer en annen igjen og jeg drar ut med han. Ser dere hva jeg vil frem til? Hun viste også at jeg likte henne tidligere fordi vi snakket ut om det mens vi fortsatt var på flørten, før flammen blåste ut. Kan ikke si jeg føler meg helt topp heller, endelig ei jente jeg faktisk likte som jeg var på flørten med, for så å bli avslått. Får så seinere få dette rett i fleisen, greit nok at det ikke ble noe mellom oss, det kunne jeg leve med, om hun hadde blitt sammen med noen utenforstående også forsåvidt, men dette. Nei... fy faen.. Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Du havnet i "lets just be friends" kategorien hos henne. Hun sa det til deg på den typiske jentemåten: "Er ikke klar for noe forhold" mens hun egentlig mente "sorry mac, jeg er ikke tiltrekt av deg, men du kan godt være venn med meg. Jeg trenger alltid noe bekreftelser her og der, og noen å prate med". Dette gjorde hun for å ikke "såre" deg. Så når hun har lagt lista på vennestadiet så kan hun regelrett prate med deg og gjøre hva som helst uten å føle noe press om sex eller forhold fordi hun har sagt fra om at det ikke blir noe av. Så siden jenter flørter og morer seg masse med hvem som helst det er gøy å leke med, mens vi menn flørter kun med de (sikkert med unntak så klar, men hovedsakelig) vi vil ha sex med. Så får du forventninger om noe annet enn vennskap og kjører på med forhåpninger om det beste. Hadde du ikke hatt de forhåpningene så hadde du heller ikke giddet å henge med henne. Når hun da plutselig finner seg en kjekkas som du i tillegg hater fra før, så får du plutselig verdens største skuffelse og blir lei deg og sinna........ dette er gjenganger...............derfor...............blir du satt i vennebåsen og egentlig bare vil bli sammen med henne og knulle henne, så kutt henne ut. Det er ikke vits. Ikke uten at du gjør en formidabel innsats med både det ene og det andre virkemiddelet (nei ikke det som funker på gutter......), men da må du også være mentalt forberedt på at det absolutt ikke nødvendigvis blir en suksess..........Så da er det rett og slett bedre å bli ferdig med henne og prøve seg på neste. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Da har vi egentlig samme oppfatning, jeg bare skjønner ikke helt hvorfor hun dro det ut så jævli. Jeg spurte henne om vi bare skulle være venner da hun ble usikker, men hun var usikker, muligens fordi hun var redd for å miste meg som venn, fordi jeg vet hun er veldig glad i meg på ihvertfall vennemåten. Jeg skal sant si at jeg hadde nok kuttet henne ut om jeg selv viste at det ikke var noe håp, men både det at jeg så et lite lys i enden av tunellen og at hun jobbet veldig hardt selv for å holde kontakten oppe, dvs jeg tok sjelden/aldri kontakt med henne selv, var stort sett på hennes insiativ. Eneste er at jeg faktisk er litt glad i jenta også, trives i hennes selskap og vi har det veldig gøy sammen, men tror sinne og bitterheten veier høyere her så det blir nok til det, jeg bare aner ikke hvordan jeg skal klare det, fordi jeg har en lei tendens til å la meg rive med etter mye overtalelse. Jeg har ikke sagt noe til henne, men tror det kanskje er dumt å konfrontere henne med at jeg ikke vil ha kontakt mer, vil nok bare lede til en stor diskusjon og ender muligens med at jeg kommer krypende tilbake, men det vil jeg ikke. Jeg kommer ikke til å kontakte henne selv, men jeg VET hun kommer til å ta kontakt med meg, jeg vet hun kommer til å reagere på at jeg kommer på masse unnskyldninger så hva bør jeg gjøre? Si det rett ut eller bare blokke msn, ikke ta telefon osv? Vi kommer nok til å treffes av og til uansett, bor i samme by så det kommer til å bli litt kleint men trenger litt hjelp her. Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Da har vi egentlig samme oppfatning, jeg bare skjønner ikke helt hvorfor hun dro det ut så jævli. Jeg spurte henne om vi bare skulle være venner da hun ble usikker, men hun var usikker, muligens fordi hun var redd for å miste meg som venn, fordi jeg vet hun er veldig glad i meg på ihvertfall vennemåten. Jeg skal sant si at jeg hadde nok kuttet henne ut om jeg selv viste at det ikke var noe håp, men både det at jeg så et lite lys i enden av tunellen og at hun jobbet veldig hardt selv for å holde kontakten oppe, dvs jeg tok sjelden/aldri kontakt med henne selv, var stort sett på hennes insiativ. Eneste er at jeg faktisk er litt glad i jenta også, trives i hennes selskap og vi har det veldig gøy sammen, men tror sinne og bitterheten veier høyere her så det blir nok til det, jeg bare aner ikke hvordan jeg skal klare det, fordi jeg har en lei tendens til å la meg rive med etter mye overtalelse. Jeg har ikke sagt noe til henne, men tror det kanskje er dumt å konfrontere henne med at jeg ikke vil ha kontakt mer, vil nok bare lede til en stor diskusjon og ender muligens med at jeg kommer krypende tilbake, men det vil jeg ikke. Jeg kommer ikke til å kontakte henne selv, men jeg VET hun kommer til å ta kontakt med meg, jeg vet hun kommer til å reagere på at jeg kommer på masse unnskyldninger så hva bør jeg gjøre? Si det rett ut eller bare blokke msn, ikke ta telefon osv? Vi kommer nok til å treffes av og til uansett, bor i samme by så det kommer til å bli litt kleint men trenger litt hjelp her. hold avstand en stund. Jeg har ar venninner jeg har vært forelsket i som jeg har kontakt med og prater fint osv med i dag, men vi har hverken daglig kontakt eller veldig hyppig. Venner trenger ikke henge sammen hele tiden. dessuten er det nok best for deg å holde avstand en stund. Så kan du heller ta opp kontakten litt igjen når du selv har gitt slippp på sorg og skuffelse og ikke minst forhåpninger. lykke til Lenke til kommentar
Gjest Emil (levi) A Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Fy faen, hadde droppet begge, de eier ikke skam. Ikke bry deg om slik smålighet, tenk på deg selv, ta en pause fra mennesklige relasjonre, bygg deg opp din egen indre styrke. Bygg deg opp til det du vil og føler deg komfortabel med, og når du er på høyden dumper du grovt ned i trynet på dem at slike sosiale tapere er under din verdighet. Believe me, vært der du er.. gikk seirende ut mde å heve meg over det. de gir jo direkte faen i dine følelser,, iallefall den "venninna" di. Alle med normal intelligens vet at slikt sårer.... Hurpe... get a life man.... Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Hørtes ut som dette kunne vært meg. Er kjipt å alltid ende opp som guttevennen, samtidlig som det er digg og ikke ha forhold med ei kjerring. Hadde droppet kontakten om hun ikke har noen fine venniner du kan få deg ei natt med. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Tror jeg dropper venninne, har bestemt meg får å holde meg unna, tror hun skjønner tegninga. Håper jeg ihvertfall, virket slik idag ihvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Hmm, ser ut at det skal gå ganske fint alikevel, hun har vel kanskje skjønt tegninga. Hun snakker ikke til meg på msn omtrent lenger, de gangene hun har gjort det har hun ikke akkurat vært positiv, . Ikke har hun ringt meg eller send meg noen meldinger heller, hun har aldri penger på kortet riktignok og det har bare gått 2 dager, men har ikke skjedd tidligere at det har gått så lang tid og at hun har tatt så lite kontakt. Som hun selv sa så følte hun at hun måtte velge, og det er vel forsåvidt det jeg tenkte også. Hun viste nok på forhånd hvordan jeg kom til å reagere, og hva jeg syntes om den personen. Alikevel ble hun sammen med han, selv om hun har plenty av andre gutter hun kan velge mellom. Hun har sagt hun savner meg sykt og at hun er utrolig glad i meg og at jeg alltid vil bety mye for henne, men skal ærlig si at det føles som veldig tomme ord. Overaskene nok så er jeg ikke lei meg eller noe, på en måte litt letta. Eneste er at hun kunne vært en fin nøkkelperson for å få et større vennenettverk, hun er nokså populær. Ikke det at jeg er upopulær eller ikke har venner, men har ikke vært så nøye på å skaffe meg nye bekjentskap de siste åra og de vennene jeg hadde forsvinner en etter en (høyskole, militæret, flytter, får seg dame osv).. Yeye men life goes on.... Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Må nesten skrive her igjen fordi det gikk rimelig dårlig å kutte henne ut for å si det sånn. Jeg prøvde å si det på en ganske pen måte at jeg fortsatt ville være venner bare at jeg ville ha litt mer avstand. Det taklet hun veldig dårlig, først ble hun lei seg, etter en liten stund fikk jeg et langt brev om hvor teit jeg var og at jeg ikke brydde meg, og tilslutt ba hun meg bare dra til helvete fordi vi var ihvertfall ikke venner lenger. Akkurat der og da føltes det veldig deilig, så jeg gadd ikke svare. Men etterhvert så begynte jeg å føle meg skikkelig dritt, jeg fant ut at hun hadde blokket meg på msn, facebook og alt det der, så jeg klarte ikke sove, ikke en dritt, fikk skikkelig dårlig samvittighet også. Endte jo da opp med at jeg kontaktet henne, hun ville først ikke snakke med meg engang, men klarte å overtale henne. Men nå sitter jeg fortsatt med samme problem igjen da, jeg synes hun er en kul venn liksom, men hun sårer meg fra tid til annen uten at hun selv er klar over det. Men det føltes enda værre å droppe henne helt og det vet jeg ikke om jeg klarer. Jeg må liksom ha muligheten til å kunne finne på noe med henne, ta det gradvis på en måte. Men det er jo umulig fordi hun kontakter meg hele tiden, jeg kan ikke si at jeg ikke har tid heller fordi det skjønner hun at bare er piss uansett og da blir henne sur. huff................. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hei:) du har nettopp blit offer for "Hvordan få menn til å føle seg som dritsekker" trikset. Det er nok et av de elste i "boka" og du kan trøste deg med at det hun føler nå er akkurat det samme som du følte når hun dumpa deg, så egentli, så er dere even. Det er bare det at det er ikke like morro for henne når hun får smake egen ris:) Gratulerer til deg foresten, som klarte å manne deg opp til å si fra hva du mener og føler, og ikke ende som tøffelen som ingen respekterer. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Er en forskjell da, hun dumpet meg i form av at hun ikke ville i noe forhold, hun ville fortsatt være venner og ha like mye kontakt, jeg dumpet hun i form av at jeg ikke ville ha kontakt, bare på en litt skånsom måte. Hun sa bare det at hvis jeg hadde vært glad i henne hadde jeg ikke droppet henne og blablabla, jeg er jo glad i henne, men føler meg utnytta og det ligger å gnager fortsatt... selv om det er ganske lenge sia nå.. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg har ingen venninner som jeg tidligere har vært interesset i. Med en gang jeg føler meg seksuelt tiltrukket så fjerner jeg vennemuligheten. Du klarer alltid å finne en ny venninne som du kan være glad i som du ikke er forelsket i. Det sies at å være venn med en jente du har følelser for er som å være en sulten kelner i en flott restaurant som ikke får smake på maten - man burde bare innse at det er en dårlig løsning, forlate restauranten og få i seg litt mat fra en restaurant som ikke bare vil ha deg i nærheten når de trenger noe. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Joda dere har vel rett, men er ikke så lett egentlig. Vi har blitt veldig gode venner etterhvert, hun stiller virkelig opp for meg og gjør veldig mye for meg, men det er vel kanskje det lureste. Det er ikke bare det at jeg har følelser for henne som sårer, fordi følelsene mine er ikke så veldig sterke. Men at hun knuller på randoms, selv om det var et "uhell" og masse alkohol inne i bilde så får det meg til å føle at jeg aldri var bra nok, og at jeg er var for stygg osv. Hun vet ikke at jeg har følelser og det har hun aldri vist, tror ikke hun så på meg som så veldig intressert i hu i starten fordi jeg var veldig passiv, i tillegg til at jeg knullet på en annen jente mens vi holdt på.. var riktignok et uhell det også. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Dersom du blir sjalu, så har du enda følelser. Det beste for deg er å holde deg unna, hvertfall til du er sikker på at du ikke har disse følelsene lengre. Hun er ei kjerring som det virker som ikke bryr seg om dine følelser og hva som er best for deg. Det at hun blir sur når du sier det er vanskelig å være venner beviser dette. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Hun vet ikke at jeg har følelser da, jeg diktet opp en annen grunn til å få litt mer avstand.. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 ok, da kan det være mer forståelig at hun blir sur og såret.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå