Dernel Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 For et år siden kjøpte jeg meg et brukt 7.1 lydanlegg, jeg vet ikke hva det heter, men om det har noen betydning skal jeg prøve å finne det ut. Det har fungert fint, bortsett fra at når jeg har tatt ut strømmen, når jeg har vært på LAN osv, begynner power-knappen å blinke, i stedet for og lyse. Etter å ha stått slik en stund, lyser den hele tiden og anlegget fungerer. Sist gang jeg skulle bruke det etter at jeg hadde vært borte med strømmen begynte den aldri å lyse. Når jeg setter i kontakten er det ingen reaksjon, bortsett fra når jeg tar den ut igjen. Da går det noen sekunder, før den blinker i noen sekunder, til den slutter å blinke. Jeg sjekket kontakten med en strømmåler og så at det bare var 205 volt ut. Noen som har en finurlig løsning på problemet? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Stabil hastighet på blinkingen? Er det en adapter mellom forsterker og støpsel? I såfall; hva er input-spenningen på forsterkeren og output-spenningen på adapteren? Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Den er stabil ja, men blir raskere når jeg tar ut strømmen/slår av powerknappen, ingen adapter, bare hel ledning. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Høres ut som kretsene som tar seg av omforming ol. er slitte. Har du multimeter tilgjengelig? Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Det har jeg, ikke før i morgen men. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Du får skru opp å se om noe er åpenbart galt (bulende kondensatorer, brente resistorer ol.), og måle (om du finner ut hvor) spenning ut fra strømstyringskretsen. Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Skrudde opp og fant ingenting som så ødelagt ut, all spenningen ser normal ut etter den kunnskapen faren min har Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå