Gå til innhold

[Løst]Treg Windows XP installasjon

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å legge inn XP på min Acer Aspire One A110. Jeg installerer åpenbart Windows via USB.

Problemet er at installasjonen av Windows XP går veldig tregt og stanser etterhvert helt opp. Det er ikke en piratkopiert versjon av Windows. Jeg har tidligere installert Ubuntu og andre linuxbaserte operativsystem uten noe som helst problem.

Jeg har gjort følgende for å bedre dette så langt:

- Prøvd to forskjellige minnepinner

- Flashet bios til nyeste versjon

- Prøvd to forsjellige XP-versjoner (hvorav en skal ha fungert for andre AAO-eiere)

- Benyttet WIN to USB til å lage installasjons-USB

- Benyttet PE to USB til å lage installasjons-USB

- Installere XP direkte på et SD-kort via en annen datamaskin

Med unntak av å gå til anskaffelse av en ekstern CD-rom har jeg ikke noen flere ideer. Kan noen hjelpe?

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg installerte Ubuntu ferdig konfigurert på under en halvtime via den samme minnepinnen. Problemet er jo åpenbart en konflikt mellom enten XP og maskinen eller XP og minnepinnen. Men hva kanjeg gjøre? Det er ofte et dårlig tegn for stabiliteten når selve installasjonen er så treg, etter min erfaring iallfall.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et nytt forsøk på å installere XP på SD-kortet, men uten hell. Jeg fikk heller ikke til å benytte SD-kortet som installasjonsmedie.

Jeg har også prøvt en alternativ metode for å lage en installsjons-minnepinne, dvs PEToUSB i stedet for WINToUSB og det ser ut til at dette går raskere. Men etter ca 10 minutter har den ikke kommet lengere enn 2%, i tillegg til at en hammer holder nede enter-knappen da installasjonen stopper opp hele tiden med en beskjed om at den ikke finner den aktuelle filen. Ett trykk på enter løser som regel det problemet.

Det ser med andre ord ikke så lyst ut.

Lenke til kommentar

Det ser ut til at problemet løste seg da jeg lagde en installasjons-USB vha programmet WinSetupToUSB. Installasjonen er ikke ferdig enda, men den går raskt og stabilt. Om den fullfører gjenstår å se.

Edit: Det fungerte utmerket godt!

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...