1245112654122755325882462 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Ditta e et teoretisk spørsmål, eg har litt stæsj på bilen min som eg verken har TUV papir på, eller i vognkortet, eg lurer på ka slags pisk eg kan få av biltilsynet om dei stoppa meg ettermontert blinklys i sidespeilet ( tatt vekk det framme ) For store dekk ( 265 bak 245 framme trur eg ) Xenon lys i nær og fjærnlys (ettermontert) 40/40 senking framme og bak ettermontert ratt og litt ubetydeli rusk ka slags straff kan / vil eg få dersom eg blir tatt? er det snakk om 218312831273128738712 kr i bot og indragelse, eller bare beskjed om og fjerne det? har jo alle orginaldelane osv. Endret 20. desember 2009 av Priim Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Kanskje om du møter på en kjip snut så kan du får deg bot for senk og xenon. Eller du kan treffe meg og få alle min 1000metere rett i fleisen for å kjøre med lys som blender meg noe inni gampræva... Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hvis du blir stoppa i teknisk og de er kjipe, vil jeg tro de klipper skiltene dine. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Hvis du blir stoppa i teknisk og de er kjipe, vil jeg tro de klipper skiltene dine. Nytter ikke å tro, man må vite. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 (endret) Det er jo umulig å si hva de tar deg for på teknisk, varierer fra person til person og dag til dag virker det som. En dag lar de deg passere med kappa fjærer, neste dag må du inn på visning fordi kontrolløren ikke ser nr på senkefjærene dine som er godkjent i vognkortet, bare for å ta ett eksempel... Endret 20. desember 2009 av daruu Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Kanskje om du møter på en kjip snut så kan du får deg bot for senk og xenon. Eller du kan treffe meg og få alle min 1000metere rett i fleisen for å kjøre med lys som blender meg noe inni gampræva... ess, dei blenda ikkje så gale pleia og kjøre med park/grøft men purken er som regel ok, men er biltilsynet, dem er født framst i krika og innerst i helvete når det gjelde sånt, ka e værste utfall? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2009 Det er jo umulig å si hva de tar deg for på teknisk, varierer fra person til person og dag til dag virker det som. En dag lar de deg passere med kappa fjærer, neste dag må du inn på visning fordi kontrolløren ikke ser nr på senkefjærene dine som er godkjent i vognkortet, bare for å ta ett eksempel... ok, eg har TUV papir på senking, og på speilene, men speilene får eg ikkje godkjent, men viss eg møte den største penisen på sør sida av nordpolen, ka kan han gjøre? - ta lappen, gje meg bot og klippe skilta? - eller blir det bare mangel lapp og litt meir pisk Lenke til kommentar
1915 Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 som sagt, fra person til person. advarsle første gange og blir bedt om å fikse det. andre gangen... da kan det bli en annen sak Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Kan jeg hive meg på med et spm- Hvis man monterer "sportsratt" i en bil som ikke har airbag i rattet.. Kan de si noe da? Et ratt er jo et ratt? MÅ man ha tute ? Isåfall er det bare å kjøpe ratt med knapper på? Lenke til kommentar
j_s Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Kan jeg hive meg på med et spm-Hvis man monterer "sportsratt" i en bil som ikke har airbag i rattet.. Kan de si noe da? Et ratt er jo et ratt? MÅ man ha tute ? Isåfall er det bare å kjøpe ratt med knapper på? Det er påbudt med tute. Du får problem med eu kontroll uten. Om det er lov å bytte ratt vet jeg ikke, men hvem bryr seg vel om det? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 La meg omformulere meg litt bedre Eg har et ratt av typen momo eller mamo eller wtf dei heite, har TUTUTUTUTUUTUT på den, og den blæse som bare faen eg har et lovelig senkesett, som eg ikkje har fått godkjent eg har nappa vekk katalysatoren, for litt meir POWER eg har ettermonterte xenon lys som suge sikkelig bakrutene på Bstolpen e senka de e litt breidare dekk bak en framme (sommerdekka) har ingenting og bety må ha nye anyways bilen har ikke chassi nummer xD men veit ka det skal være bilen er akkurat eu ok då men det er som sagt gjort fine små justeringa på han, som eg lure på om eg får mange tusen krone i bot for, og indragelse, for eg har vært litt forsikti så eg ikkje støte på uheldige situasjona Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 På den annen side; hva er oddsen for å bli stoppet? Jeg har kjørt bil i 20 år (12.000++km hvert år) og blitt stoppet i teknisk kontroll EN gang. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg så mye over at du støter på noen fra biltilsynet som følger de reglene de er pålagt. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 På den annen side; hva er oddsen for å bli stoppet? Jeg har kjørt bil i 20 år (12.000++km hvert år) og blitt stoppet i teknisk kontroll EN gang. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg så mye over at du støter på noen fra biltilsynet som følger de reglene de er pålagt. oi!:O dæven, hmm får sjå Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Hvis du kjører mye i bystrøk er det bare å ikke skille seg ut på noen som helst måte. Derimot hvis purken kjører på sida av deg, du vingler frem og tilbake, flasker/hender/føtter stikker ut av vinduene, da kan jeg garantere at du blir stoppet. Kjør helt normalt og lat som ingenting så skal det mye til for at du blir stoppet. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Uten chassienummer så blir bilen beslaglagt hvis du ikke har ALL dokumentasjon på hvorfor det mangler... Hadde jeg vært politi/biltilsyn mann, så hadde jeg tatt skiltene med en gang, det høres jo ut som du har ødelagt bilen totalt.... La meg gjette, du er rett over 18år, og bor på landet? Du er ikke flau når du har bilen på kontroll da?? Det hadde jeg vært Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Er det så vanskelig å la en standard bil være standard, da? Jeg kjører PEUGEOT, og har ikke engang Wunderbaum. Har riktignok dristet meg til å træ et rattrekk fra Biltema over rattet mitt, men det var fordi det var behagelig å holde i, og fordi det stod til interiøret i imitert tre. Er det noe som helst poeng i å herpe bilene sine og sloss mot loven? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Uten chassienummer så blir bilen beslaglagt hvis du ikke har ALL dokumentasjon på hvorfor det mangler... Hadde jeg vært politi/biltilsyn mann, så hadde jeg tatt skiltene med en gang, det høres jo ut som du har ødelagt bilen totalt.... La meg gjette, du er rett over 18år, og bor på landet? Du er ikke flau når du har bilen på kontroll da?? Det hadde jeg vært ess, eg veit ikkje koffor de e vekk maaajaaa, eg bur vell egentli på landet, men e for tida i ålesund flaunei? bilen e jo rå men er det noke dei sjekka då? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 På den annen side; hva er oddsen for å bli stoppet? Jeg har kjørt bil i 20 år (12.000++km hvert år) og blitt stoppet i teknisk kontroll EN gang. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg så mye over at du støter på noen fra biltilsynet som følger de reglene de er pålagt. men så vil jeg tippe på at du ikke har kjørt blod-harry råne-bil heller. disse blir stoppet MYE oftere enn standard biler, fordi det oftest er gjort mye ulovlig med dem. forresten, uten chassie-nummeret er det ikke mye håp for bilen om den må på kontroll. du får garantert pes med hvorfor den er borte, det er jo vanlig at disse fjernes på biler som er stjelt. blir nok en grei straff bare pga chassie-nummeretm så kan vi jo legge til at annet ulovlig, så mister du forhåpentligvis lappen... Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 21. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2009 Alså, nå er eg ikkje heilt sikker på om chassis nummer er helt vekk, men eg har jo salgsattestar fra bilen va solgt for første gang, og nei de ekje en blod harry råne bil som har 15 wonderbaums og jalla drit. men så lenge bilen ikkje er meldt stjelt, og biltilsynet har godkjent det nye vognkortet kan dei ikkje gjøre noke med det, sånn er norsk lov. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Er det så vanskelig å la en standard bil være standard, da?Jeg kjører PEUGEOT, og har ikke engang Wunderbaum. Har riktignok dristet meg til å træ et rattrekk fra Biltema over rattet mitt, men det var fordi det var behagelig å holde i, og fordi det stod til interiøret i imitert tre. Er det noe som helst poeng i å herpe bilene sine og sloss mot loven? Er jo greit med en bil som ser kul ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå