King-Nothing Skrevet 20. desember 2009 Del Skrevet 20. desember 2009 Pr i dag har jeg koplet tv-tuneren til tv`en via hdmi og blu-ray spilleren til tv`en også via hdmi. Når jeg da skal spille xbox, kopler jeg ut den i tv-tuneren og kopler til xbox`en. Men på receiveren min (Pioneer VSX-917) har jeg tre hdmi-tilkoplinger. Én utgang og to innganger. På inngangene står det henholdsvis DVD/LD og TV/SAT. Når jeg nå spiller xbox, tar jeg lyden via tv`en, men jeg vil jo gjerne få lyden ut på anlegget istedet. Hvordan må jeg da kople for å kunne få til dette? Slik tenker jeg å kople, men da mangler jo Xboxen. Jeg kan jo kople den i en annen HDMI-inngang på tv`en, men da er jeg tilbake til start mtp å få lyden fra xboxen og ut på anlegget. HDMI fra tv-tuner til inngang på receiver (TV/SAT) HDMI fra Blu-ray til inngang på receiver (DVD/LD) HDMI fra utgang på receiver til TV (HDMI1) Lenke til kommentar
pokeruups Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Det enkleste er vel å bruke en optisk kabel (toslink) fra X-boxen til recieveren, og sette lyd ut på x-boxen til optical. HDMI kabelen vil da fortsatt være fra x-boxen til tv'en. Endret 22. desember 2009 av pokeruups Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Kommer an på om recieveren din kun har HDMI-svitsj funksjon eller om den også tar imot lyd fra HDMI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå